Безспорно са нужни медицински прегледи за психологическите и физическите качества на водача. В концепцията, през последните 30-40 години, се смени ролята на мястото на рефлекса и на разума. Важното е не да имаш най-великия рефлекс, а да имаш най-правилната оценка на пътната ситуация, за да не попаднеш в нея и да се наложи да се използва този рефлекс. Това коментира експертът по пътна безопасност и пътища и преподавател в УАСГ проф. Румен Миланов относно това дали шофьорите над 60 години трябва да полагат допълнителни тестове.
Според него към подобно предложение трябва да се подхожда с резерви.
„Аварийността на шофьори в тази възрастова група е сравнително ниска. Най-високата аварийност на пътя идва от пешеходците на тази възраст”, посочва Миланов пред Нова телевизия.
„Тази категория водачи имат зад гърба си опит от около 40 години. Кой е по-опасен – този , който има дълъг стаж или този, който току-що е получил шофьорска книжка”, запита още той.
Според Илия Тодоров от Асоциацията на пострадалите при катастрофи не трябва да се генерализира определена група от хора.
„Въпреки това, действително има някакви последствия с напредване на възрастта. Обикновено, те са свързани с притъпяване на сетивата, време за реакция, време за взимане на решения ”, посочва той.
По думите му трябва да има тест и то не само за хората над 60 години, а за всички. „И здравословно и всякакво състояние на хората се променя през годините. Не казвам, че така ще се решат проблемите с пътната безопасност в България, но в тази идея има резон”, посочва още Тодоров.
Коментари