"В най-тежкия участък, който е между Мездра и Ботевград, процедурата за строителство и надзор ще стартира в близкия един месец. Тоест ще започне реалното строителство на отсечката, която е най-тежката."
Това каза председателят на УС на Агенция „Пътна инфраструктура“ инж. Дончо Атанасов по повод протестите на граждани с искане за изграждане на магистрала София-Видин и тунел под Петрохан в интервю за БНТ.
"Приоритет на последните правителства е развитието на автомагистралната мрежа в Северна България. Това ще доведе до модернизация на целия регион“, посочи той и допълни, че част от отсечката Ботевград-Видин е изпълнена, а именно обходите на Враца и Монтана. „Вероятно цялата отсечка ще бъде изградена след 2 години или 2 години и половина максимум, тъй като имаме ново строителство на два тунела", коментира инж. Атанасов.
"Скоростният път между Мездра и Враца ще бъде рехабилитиран. За обхода на Враца предстои да се допроектира още една лента, в момента е двулентово“, обясни той. „Работим и по участъка от Ружинци до Монтана, за който също в рамките на края на 2018 година, началото на 2019 година може да стартира избор на строител и надзор“, уточни Дончо Атанасов. „Надявам се до средата на 2018 година да започнем реалното строителство на 3 отсечки. От Видин до обхода на Димово, обхода на Димово и от Димово до Ружинци с цел да се заобиколят населените места“, коментира той.
"Последните 2 години АПИ е инвестирала само в Област Видин над 50 млн. лева“, заяви инж. Атанасов.
"Задачата на агенцията, поставена от регионалното министерство, е по-бързото и комфортно придвижване на МПС в областите Видин, Монтана, Враца", обясни той и уточни, че през 2018 година всички подходи в област Видин ще бъдат ремонтирани.
"Ще направим проходим, в нормално експлоатационно състояние, пътя между Лом и Видин, където е едно от най-големите свлачища на България- над 8 км", каза още той.
Коментари