Стотици таксита направиха протестно шествие по „Цариградско шосе” до храм паметника „Св. Александър Невски” в знак на протест срещу бездействието на държавата по отношение на „сивия сектор”. Чашата на търпението преляла на шофьорите заради приложението за споделено пътуване „Максим“, което дърпало много от клиентите.
Браншът е категоричен, че името на фирмата няма никакво значение дали се казва „Максим“ или нещо друго. Недоволството е, че за такива нелоялни практики се говори непрекъснато поне от две години, водят се срещи с ресорната комисия в парламента – резултатът е никакъв. Сред протестиращите се появи и депутатът от ГЕРБ и член на транспортната комисия Станислав Иванов, който отново чу проблемите на таксиметровата гилдия, предаде БГНЕС.
Шофьорите се оплакаха, че за да си изкарват прехраната честно, от тях се изисква „три кашона“ с документи. Настояват да се промени законодателството, за да се спре нерегламентираното возене.
Според председателя на бюджетната комисия Менда Стоянова практически законов проблем няма. Няма как чрез поредна промяна на закона да решим този въпрос. Проблемът е в това, че трябва да се съберат достатъчно доказателства, за да може КЗК да вземе решение за прекратяване на тази дейност и това да е законовото основание, въз основа на което приложението да бъде свалено от интернет. От месец май миналата година Министерството на транспорта и автомобилната администрация, съвместно с НАП и прокуратурата работят по темата, но трябва да се съберат достатъчно доказателства, за да издържи решението в съда. Доказателства обаче се събират трудно, защото собственикът на приложението е офшорна компания, чиито сървъри не са в България, коментира още Менда Стоянова.
Борислав Цачев, който е шофьор в една от водещите таксиметрови компании в София, обясни, че протестират и за да защитят сигурността на всички, избрали да се возят с такси. „Ако стане ПТП, няма застраховка на местата, не спазват законодателството, няма фискални устройства, не подлежат на проверка. Няма и случай на глобени. С тази платформа се борим заедно с различни институции, очакваме скорошното и премахване”, обясни шофьорът.
Председателят на „Съюз Такси” Кирил Ризов заяви, че всички браншови организации в София наброяват над 6000 таксита, въпросното такси „Максим“ са започнали първоначално да спазват законите, но после, подобно на „Юбер“, карат с нелицензирани коли дори с лични превозни средства и шофьори. Целта е по-голяма печалба. Още преди година е сезирана КЗК. „Искането ни е да бъдат вън от играта, иначе ние трябва да започнем да работим като „Максим“. Срокове не поставяме, искаме просто институциите да си свършат работата“, настоява Ризов.
Компанията „Максим“ е известна у нас още като руския „Юбер“. От 2014 година руската компания отваря клонове и в други страни, сред които и България.
Коментари