Стопанисването на буферните паркинги в столицата вече няма да е отговорност на Метрополитена. Те ще бъдат прехвърлени към общинското предприятие "Паркинги и гаражи".
„Готвим докладната, с която общинския съвет да одобри прехвърлянето, защото ние не сме фирма, която да се занимава а паркинги. Не ни е работа да се занимаваме с тях, а да правим метро“, обясни изпълнителният директор на „Метрополитен“ ЕАД Стоян Братоев пред Topnovini.bg.
Братоев посочи, че процедурата по прехвърляне на дейността на паркингите е била „много дълга и тромава“. Вече обаче е завършена и е въпрос на време да бъде одобрена от Столичният общински съвет.
„Паркингите са много евтини, но българинът не се научил да плаща. Той мисли, че може да се паркира по зелените площи, когато си поиска. Това е още една причина „Паркинги и гаражи“ да ги стопанисват. Така, който е паркирал на зелена площ да го вдигат с паяци, което ние не можем да правим, защото Метрополитенът няма паяци“, каза още транспортния инженер.
По данни на Метрополитена буферният паркинг на метростанция „Джеймс Баучер“ приютява около 300-350 автомобила на ден.
„Там понеже половината паркинг е затворен заради строителството, тази част, която функционира се запълва почти изцяло“, посочи Братоев.
Буферният паркинг на „Ломско шосе“, се запълвал „по-малко от половината“. Най-големият паркинг към метрото на „Цариградско шосе“, чиито капацитет е 1300 места стои най-празен.
"Там се заемат около 250, най-много 300 места. Само, когато там има събития в "Интер Експо Център" има повече запълнени места. Иначе си паркират отгоре в тревните площи“, каза още Стоян Братоев.
В този буферен паркинг дори някои нива са без осветление, тъй като коли до тях не стигат. За това общината спестява излишните разходи.
Коментари