Организацията "Спаси София" сигнализира за нередности и безотговорно управление в Столичен електротранспорт. Само 19 от общо 25-те нови и климатизирани трамваи возят пътници, а останалите шест не напускат депото. Четири от тях са така наречената “резерва”, без да е ясно защо, докато два отдавна са изцяло спрени от движение.
“Трамваите са оставени без резервни части и от месеци не излизат на линия. Част от чисто новите трамваи са разкостени и техните части се ползват за кърпене на останалите трамвайни мотриси. По този начин от дружеството явно искат да си спестят купуването на нови части”, заяви Гергин Борисов от "Спаси София", посочва се в прессъобщение на организацията.
Под 10% от трамваите в София разполагат с климатик, но даже в най-горещите дни, те стоят в депото, вместо да превозват пътници. “Недопустимо е столичани да припадат в жегата, а трамваите с климатик да не се пускат на линия. Логично е през лятото, когато температурите са високи, а летните разписания увеличават времето за чакане, пътниците да очакват, че всички превозни средства с климатик ще бъдат пуснати в движение” - допълни Борис Бонев от организацията.
Активистите повдигат и въпроса за техническата поддръжка и резервните части на новите трамваи, които ни струваха по над 3 млн. лв. Те сигнализират, че в Столичен електротранспорт се унищожават модерните мотриси, за да се се спести купуването на резервни части. Затова почти новият трамвай с номер 2323 вече 15 месеца не излиза на линия. “Тези 25 мотриси са гордостта на кмета Фандъкова, но не се ползват пълноценно. Защо София купува допълнителни 13 трамвая за 40 млн. лв., ако в Столичен електротранспорт не искат да ги поддържат?”, питат от "Спаси София".
Заради лошото управление на дружеството и непрекъснатия упадък на трамвайния транспорт в столицата, от "Спаси София" искат оставката на дългогодишния директор на Столичен електротранспорт - Евгений Ганчев. “Случващото се с новите скъпи трамваи е просто поредното доказателство за лошото управление на общинското дружество. Под ръководството на г-н Ганчев, София загуби значителна част от трамвайната си мрежа, броят трамваи намаля, а десетки милиони бяха изхарчени за некачествени ремонти на релсовия път. Същевременно условията за труд продължават да са лоши, а не достигат и над 100 водачи” - допълни Борис Бонев и се обърна към кмета, Йорданка Фандъкова, с въпрос докога смята да толерира толкова неприемливи резултати на директорите на общинските дружества. Трамвайният транспорт в столицата има огромен потенциал за развитие, но за да се реализира, трябва да се управлява отговорно и амбициозно. “През последните десетина години в София не е построен нито метър нови трамвайни линии, въпреки обещанията на кмета. Част от тях, като ринговия трамвай по бул. Тодор Каблешков и до кв. Дървеница са крайно необходими и не търпят отлагане” - завършват от организацията.
Коментари