Шефът на АПИ: Ще направим и невъзможното Кресненското дефиле да е готово до 2022 г.


Шефът на АПИ: Ще направим и невъзможното Кресненското дефиле да е готово до 2022 г.
Снимка: БГНЕС

2084

Ще направим и невъзможното до 2022 г. Кресненското дефиле да бъде готово. Това каза председателят на УС на Агенция „Пътна инфраструктура“ инж. Дончо Атанасов по време на Седмия дискусионен форум „Строителството през 2018 г. – перспективи и предизвикателства“.

„Успяхме старият програмен период да го завършим успешно. Над 300 км магистрали и обходни пътища сме направили. С чест и достойнство изпълнихме това предизвикателство. Пред нас предстои новият програмен период. Вече имаме 2 напълно готови магистрали - „Марица“ и „Тракия“, което води до сериозна модернизация. Там, където минат магистрали и нови пътища, идва модернизацията и се строят промишлени предприятия“, коментира Атанасов, цитиран от "Фокус".

По думите му през тази година са стартирали обществени поръчки за над 500 млн. лв. „АМ „Струма“ при тунел „Железница“ напредва. Остава същинската част много бързо да стигнем до Симитли. Надявам се строителите да наваксат закъснението Успоредно с това започваме подготовката на тръжната документация и се надявам през 2018 г. да започне строителството през Кресненското дефиле. Ще завърши тогава и строителството на участъка от Сандански до Кресна“, коментира инж. Атанасов.

Той подчерта, че ще направят и невъзможното до 2022 г. Кресненското дефиле да бъде готово. „От нас зависи строителството и мисля, че няма да се изложим там. Друго голямо предизвикателство е завършването на ринга около София или по-точно на Южната дъга. Това ще бъде по-тежък обект и от Кресна. Този, който не е строил в урбанизирана територия, нищо не знае“, допълни той и добави, че се надява до края на годината да финишират и лошото състояние на източната тангента на София. По думите му Околовръстният път е изключителен приоритет и всеки ден се занимават с това. „Тежките процедури по отчуждаване е най-вероятно да ни създадат проблеми. Мъчим се да влизаме в най-малко отчуждени. Другият приоритет на АПИ е АМ „Хемус“. В момента имаме подписан договор за надзор и строителство и се извършват проектни дейности в частта от Ябланица до Боаза. Надявам се в началото на 2018 г. да започнем реалното строителство. Той е участък от около 10 км“, допълни инж. Атанасов.

Той уточни, че успоредно с това завършват процедурата по ОВОС по автомагистралата в частта Русе-Велико Търново. „Голямо предизвикателство ще бъде да свържем Русе с АМ „Хемус“ и се надявам по едно и също време да вържем магистралата и Русе. Участъкът между Русе и Бяла е една гробница и няма да пожалим сили да го направим по най-бързия начин. „Хемус“ през 2018 г. ще започне да се изпълняват. Ще бъдат направени около 80 км от оставащите 260 км“, поясни той. Дончо Атанасов открои и друг приоритет на АПИ - Калотина-София, в частта си Калотина-Драгоман-Сливница. „Обходът на Габрово ще приключи през 2018 г. За този на Казанлък също имаме проект“, каза още инж. Дончо Атанасов.

Още от Транспорт


Помогнете на новините да достигнат до вас!


Радваме се, че си с нас тук и сега!

Посещавайки Expert.bg, ти подкрепяш свободата на словото.

Независимата журналистика има нужда от твоята помощ.

Всяко дарение ще бъде предназначено за неуморния екип на Expert.bg.

Банкова сметка

Име на получател: Уебграунд Груп АД

IBAN: BG16UBBS80021036497350

BIC: UBBSBGSF

Основание: Дарение за Expert.bg

Sportlive.bg

Още по темата


Реклама

Валути

BNB Logo
  • EUR
    1
    1.955
  • USD
    1
    1.85809
  • GBP
    1
    2.3487
  • JPY
    100
    1.20337
виж всички
Реклама

Най-четени новини


виж всички