Един наследен договор от Национална компания "Стратегически инфраструктурни обекти" в участъка от Кресна до Сандански е причината още да няма де факто информация на информационните табла от уж интелигентната система по АМ "Струма". Това беше едно от основните оправдания на бившия председател и настоящ член на АПИ инж. Дончо Атанасов защо се стигна до тежката верижна катастрофа с 30 автомобила на АМ „Струма” преди два дни.
Според Атанасов, и при действаща система нямало как да се предвиди четири километра преди участък с мъгла да се покаже на информационно табло, че има участък с мъгла, защото приложената камера към съответното табло преди мъгливия участък не обхващала толкова голямо разстояние. Атанасов обаче не успя да обясни нормално защо ако има координационен център, в който има оператор-човек, гледащ камерите, не може като види на едно място мъгла, да пусне надпис по други табла, близки до този участък, но не в него – за да може шофьорите да видят.
Нашата амбиция е технологиите да се развият, за да става автоматичен процесът с предупрежденията, продължи пред Нова телевизия Атанасов. И не отговори пряко дали сред амбициите на АПИ е и използването на магистрално радио.
Конкретно за верижната катастрофа при Дамяница, Атанасов внуши, че каквото и да се направи като превенция, рискът да се случи такова нещо е голям, защото "и пътните знаци", и светлинните сигнали не могат да се видят в мъглата. Попитан обаче за хипотетична ситуация да видиш табло, което не е в мъглата, Атанасов отговори "по принцип" – какво се правело, включително за АМ "Тракия", където щяло да има "интелигентна система" по цялото протежение на автомагистралата.
Както още вчера (6 февруари) съобщи и АПИ, Атанасов увери, че още днес ще има съвещание за създаване на временен контролен център за управление на трафика в Благоевград. По принцип постоянен такъв център бил предвиден, но като се завършат два участъка от АМ "Струма" – Кресна до Сандански и Благоевград до Крупник.
Коментари