Реконструкцията на пътя Пловдив – Асеновград ще бъде приключена предсрочно. Това увери на пресконференция днес строителят на трасето Юлиян Инджов, предаде „Фокус”.
Според Инджов, ако времето се задържи топло, се очаква строителните дейности да приключат до края на годината. До момента са изпълнени над 60% от строителните работи. По думите на строителя, очаква се дори и поевтиняване на проекта, заради бързото му напредване.
„Това, което ние строим, е по проекта, който е бил одобрен през 2007 - 2008 година”, уточни Инджов. Отсечката ще наподобява магистрала с габарити 24,50 метра, с две платна, с еластична преграда по средата, с две ленти по 3.50 метра, аварийна лента, широка 2 метра и 2 кръгови кръстовища – при Крумово и Куклен. След разширението на пътя ще се пристъпи и към рехабилитация на сега съществуващото шосе. Парите, необходими за разширението на шосето са в размер на 24.5 млн. лева и са осигурени от държавата. „В стария проект обаче не са предвидени локални платна, които да свързват селищата около пътя и промишлените обекти по него”, уточни председателят на Управителния съвет на Агенция „Пътна инфраструктура“ инж. Дончо Атанасов.
Предвидени са допълнително и три нови кръгови кръстовища. Те са в началото на пътя след излизане от Пловдив, при Долни Воден и на входа на Асеновград. На разклона за летище Пловдив засега не се предвижда кръгово кръстовище. „Пътуващите от Пловдив ще обръщат посоката на кръстовището при Куклен и ще влизат към аеропорта”, каза още инж. Дончо Атанасов.
Финансирането на локалите не е задължение на държавата, а на общините, тъй като населението иска локални пътища и кръстовища за по-бърз достъп”, уточни Атанасов. Все още не е готова количествената оценка за това колко допълнително ще струва изграждането на локалите. Очаква се да има и нови процедури по отчуждаване и обжалвания заради новите локални платна.
Коментари