За ремонти по пътищата у нас се дават милиони, но качествен ли е крайният резултат?
От Института за пътна безопасност (ИПБ) дават отговор на този въпрос по отношение на II-16, който минава през Искърското дефиле и е дълъг малко над 81 километра. От ИПБ напомнят, че освен за хората в района, този път е много важна алтернатива за движение между София и Видин, когато Е-79 е в ремонт или поради други причини по направлението А-2, I-1 не може да се преминава (направлението София-Ботевград-Мездра-Враца). Ето какво още посочва Института:
"С договор за строителство от 03.08.2011 г. е възложено изпълнението на "Рехабилитация и реконструкция на път II-16 от републиканската пътна мрежа" във връзка с проект Транзитни пътища V, Лот 17. Стойността на този ремонт е 22 957 298,00 евро без ДДС /СМР + аванс/, а заложеният срок на изпълнение е 24 месеца + 365 дни за съобщаване на дефекти. Официално проектът за рехабилитация е завършен на 27.12.2016 година. (според справка по Закона за достъп до обществена информация)
По информацията, предоставена на Института, става ясно и че Агенция "Пътна инфраструктура" е организирала провеждането на оглед на обекта от комисии с цел констатиране на всички гаранционни дефекти. Огледите са проведени и наличните гаранционни дефекти са описани. Тяхното отстраняване следва да бъде извършено от фирмата изпълнител на обекта – ДЗЗД "Трейс Своге", като се планира това да се случи преди началото на зимния сезон.
Към 3 август, 2018 година ИПБ направи своя проверка и констатира следното състояние на ремонтирания за 22 957 298,00 евро без ДДС път към 03.08.2018 година:
- Разрушена асфалтова настилка при разклона за село Скакля
- Нарушено асфалтово покритие в близост до гара Бов (на водещата снимка)
На много места асфалтовата настилка е компрометирана и в лошо състояние. Това реално се е случило след по-малко от две години след завършването на обекта.
Експертите на института изпратиха запитване и относно това дали и колко пари общо са похарчени за поддръжка на пътя по отношение на почистването на крайпътните канавки от паднали камъни, подмяна на пътни знаци, които са били счупени и подрязването на храсти от началото на тази година. От АПИ чрез Реш. № РД-ОИ-55/23.08.2018 г. ни предоставиха информация, че дейността по поддръжка се извършва от фирмата, поддържаща републиканските пътища в област София. До момента конкретно за този пътен участък от началото на годината са похарчени 33 906 лв. с ДДС.
ИПБ направи отново своя проверка за състоянието на пътя след извършеното почистване на стойност 33 906 лв. с ДДС и установи следното към дата 03.08.2018 г.:
Снимки: ИПБ
Коментари