Между 220 и 240 млн. лв. са необходими за ремонт на 45 км пътно платно, тунели и виадукти на автомагистрала „Хемус“. Те ще бъдат отделяни поетапно, за да се гарантира сигурността и безопасността на преминаващите. Това съобщи днес министърът на регионалното развитие и благоустройството Николай Нанков, който заедно с председателя на УС на Агенция „Пътна инфраструктура“ инж. Дончо Атанасов направи инспекция на ремонта на дясната тръба на тунел „Ечемишка“ на магистралата.
След приключилата рехабилитация на съоръжението преминаването вече става през двете тръби.
Тунелът е с дължина 765 м и е в експлоатация от 1984 г. От тогава на съоръжението не е извършван основен ремонт.
Възстановителните дейности в тръбата за Варна стартираха на 1 септември м. г. като движението досега се извършваше двупосочно в тръбата за София.
В ремонта на тръбата за Варна са инвестирани около 12 млн. лв. от републиканския бюджет. Съоръжението е с нова хидроизолация, отводнителна система, вентилационна и електрическа инсталация, осветление, системи за видеонаблюдение и пожароизвестяване. Положени са около 19 хил. кв. м хидроизолация, 30 хил. кв. м пръскан бетон, 3320 т асфалт, 843 куб. м тротоарни блокове, 164 т армировъчна стомана, 1550 м шумозаглушителни стени и т. н. Тръбата е с енергоефективно LED осветление, като са монтирани 293 бр. осветителни тела.
Ремонтните дейности са изпълнени от „Автомагистрали“ ЕАД по договора за текущо поддържане на автомагистралния участък.
Отново с цел облекчаване на трафика през активния летен сезон по всички магистрали ще бъде ограничено преминаването на тежкотоварни превозни средства в пиковите часове. Заповедта ще влезе в сила от следващата седмица. Днес ще проведем среща с представители на превозвачите по темата, информира регионалният министър.
Министър Нанков изрази надежда тол-системата да бъде въведена по-бързо, за да има повече ресурс за необходимите ремонти по пътищата. Собствениците на леки автомобили плащат 2/3 от общата стойност на винетните такси в страната. Логиката на действащата в момента система за плащане на такси за преминаване по републиканската пътна мрежа е несправедлива и ще бъде променена. В резултат от увеличените такси за тежкотоварните автомобили след въвевждането на тол системата ще има над 500 млн. лв. годишно, които целево ще бъдат инвестирани в подобряване състоянието на пътната мрежа в страната.
Коментари