Дадоха три сделки на БДЖ на прокурор. Гражданска инициатива за обществен и релсов транспорт подаде три сигнала за предстоящи сделки с имущество на БДЖ.
На 19 декември от 10 часа е насрочен пореден търг за 50 локомотива и мотриси, собственост на държавните железници. По информация от запознати част от подвижният състав е годен за експлоатация. За продажба са пуснати и 2 теснопътни дизелови локомотива. 10 такива локомотива вече са продадени и се експлоатират в Аржентина като сделките започват още през 90-те години на миналия век.
Същите модели електрически и дизелови локомотиви и мотриси като обявените за продан, продължават да се експлоатират в немските, чешките, словашките, румънските, латвийските и руските железници.
За продан е обявен и последният чешки локомотив "Шкода" от серия 42, който по план трябва да стане музеен, тъкмо в годината, когато трябваше да се чества 50-годишнината от първата му доставка в България.
В периода 22 ноември - 29-ти декември т.г. пък съдия изпълнител е обявил за продан 3 запорирани апетитни имота на БДЖ - хижа "Родина" в близост до Златните мостове на Витоша, почивна станция в град Банкя и сградата на Транспортна полиция в непосредствена близост до Централна гара в София. И трите имота се продават за суми от над 1 млн. лв.
Третият сигнал касае процедура за оценка на активи на БДЖ Товарни превози - имоти, определяни като "неоперативни активи" и 1452 товарни вагона под особен залог. Договорите с независими оценители са сключени на 07 декември тази година. От инициативата коментират, че кризата в БДЖ е следствие на факта, че управляващите изцяло са абдикирали от железницата.
Дружеството буквално е принудено да се самоизяжда и унищожава активи, закупени и построени с парите на данъкоплатците, като част от сградите са изградени още преди 1944 г.
Гражданите настояват да се спрат всякакви сделки с имущество на железницата до избора на ново правителство, а след това те да бъдат включени в общ публичен регистър и да се потърсят възможности за успешна и ефективна експлоатация на подвижния състав и сградите.
Коментари