"Системата "бонус-малус" е много чакана и желана. С конкретния проект наистина има неща, които трябва да се обсъдят. Има доста спорни моменти които ги няма никъде в света и тепърва ще видим как ще работят." Това каза застрахователният експерт Цветанка Крумова пред Нова телевизия.
Заместник-председателят на Асоциацията на българските застрахователи Кирил Бошов уточни пред bTV, че няма съвършена система и че навсякъде наказанията са повече за лошите шофьори, отколкото са предимствата за изрядните.
Според бившият председател на парламентарната комисия по транспорт Настимир Ананиев предложената система е тотално сгрешен модел, който не е класически. "Ние ще експериментираме в България нещо, което не е направено абсолютно никъде. Целта е да се затвори скандала с предложението на Менда Стоянова. Трябва да стимулираме добрите водачи. В момента ще са нужни 7 години, за да стигнеш 25% намаление. Купили сте си лоша кола, вие ставате лош шофьор", смята Ананиев.
Константин Велев от Асоциацията на българските застрахователи призова да се даде шанс на модела, въпреки несъвършенствата му.
Според Йонко Иванов, председател на Асоциацията на преподавателите по авто-мото подготовка, всеки един закон трябва да бъде ясен, а в този няма достъпност, нито справедливост.
"Тук се започва с една голяма дебела тояга за хората и един морков, който отива за застрахователите. Всеки един закон, който касае пътя, трябва да бъде в полза на пътя. В този случая ние наказваме пистолета, който е гръмнал, а не човека, който е дръпнал спусъка."
Иванов е категоричен, че системата не стимулира добрия водач и слага всички на една нога, но пълни джоба на застрахователя. "Увеличихме винетките - намалихме ли проблемите на пътя?", попита той.
Коментари