Само седмица след първата копка на ремонта, който ще превърне отсечката Пловдив - Асеновград в шестлентова магистрала, днес стана ясно, че в движение има да се решават сериозни проблеми. Лично министър-председателят Борисов заедно с министъра на регионалното развитие и благоустройството Николай Нанков посетиха района, предаде БГНЕС.
Оказва се, че в проекта, бавен две години заради обжалване, липсват локалите, които ще свързват фирмите като КЦМ, АГРА, Института за цветни метали и други, с магистралата. Те не са заложени в проекта, така че сега кметове на три общини в района ще трябва да изготвят геодезически проекти, които да предоставят безплатно на МРРБ, откъдето пък ще дойде финансирането. Трябва да се планират и две кръгови кръстовища на връзката на пътя с Околовръстното на Пловдив, както и на пътя за летището. Борисов каза, че с придобития вече опит, е забелязал липсата още като е видял проекта, но така или иначе пари трябва да се намерят, за да стане пътя такъв, какъвто трябва да бъде. Той сравни неговата натовареност с движението на Орлов мост и припомни на репортерите собствената им квалификация като "път убиец". От фирмата изпълнител се ангажираха всичко да стане готово, с допълнителните локали и възли, за първия учебен ден на 2018 година.
Бойко Борисов призова за дебат за промени в Закона за обществените поръчки, които да доведат до спиране на безкрайните обжалвания. Той припомни, че цели две години са текли обжалвания на процедурите, което е спряло строителството. „Аз не съм доволен от това, че две години гинаха хора тук, заради тези безумни обжалвания на обществени поръчки. Този път вече щеше да е готов. От фирми – щатни обжалвателки, вече две години не можем да започнем обходите на Поморие и Ахелой. Тол-системата – две години… Сега искаме нови влакове, нови мотриси да купим, ами те ще обжалват поне две години! На Кресна продължават да гинат хора”, коментира министър-председателят и призова за обществен дебат по темата.
Министър Николай Нанков посочи, че кметовете на трите общини подготвят геологическите основи, а министерството ще проектира и локали на пътния участък, които не са били предвидени в първоначалния проект. Той съобщи още, че се подготвя и проект за кръгово движение, което в дългосрочен вариант да бъде преобразувано в пътен възел. Самото разширение на пътя до габаритите на магистрала се плаща със средства по ОП „Региони в растеж”, докато локалите, и кръговото ще се плащат от бюджета на АПИ, обясни още министърът.
Коментари