Предложение: Нощен транспорт в София с 2 лв. за билет, важащ за неограничени прекачвания


Предложение: Нощен транспорт в София с 2 лв. за билет, важащ за неограничени прекачвания
Снимка: БГНЕС

5339

Предлагаме въвеждане на 7 нощни линии в София, обслужвани от 28 къси автобуси, с цена за нощен билет 2 лв., който да важи за 90 мин., с неограничен брой прекачвания. Това заяви днес на брифинг Борис Бонев, един от основателите на НПО „Спаси София”, които са подели кампанията „София не спи”- инициатива за въвеждане на нощен градски транспорт, предаде БГНЕС.

Оказва се, че София и Талин са единствените европейски столици, които нямат нощен транспорт, отбеляза Бонев. На Столична община тази нова услуга ще ѝ излезе около 4.4 млн.лв. на година, но пък системата в крайна сметка се оказва на печалба. Влагането на тези средства представлява 0.28% от градския бюджет за 2018 г. и е изцяло във финансовите възможности на София. Предвидили сме също във всеки автобус да има контрольор, което ще означава, че събираемостта на средствата от билети ще бъде на 100%.

Според друг от основателите на НПО „Спаси София”- Гергин Борисов, досега е имало съпротива от страна на общината, една от причините е и монопола на таксиметровите услуги по това време на денонощието, които явно имат влияние върху общинските власти.

Една от целите на нашия проект е да увлечем гражданското общество и да докажем, че хората искат тази система, подчерта Борис Бонев. Организацията им е направила и проучване – огромна част от хората, оказва се, търсят центъра като дестинация и се нуждаят от нощен транспорт, а пътникопотоците са равномерно разпределени в столицата. През нощта се доказа, че съществуват неустойчиви начини за придвижване, основно чрез таксита или личен автомобил. В потвърждение на искането за нощен обществен транспорт е и подписката- събрани са 31 500 подписа в подкрепа на идеята, отбеляза Борис Бонев. Не трябва да се слага акцент върху печалбата, но е важно финансовите сметки така да бъдат направени, че приходите да покриват до голяма степен разходите за новата услуга, както и тези за нощен труд, който е по-скъп.

Андрей Зографски от „Спаси София” се спря детайлно на аргументите в полза на кампанията. Тази система, която предлагаме, ще обслужи различни квартали на столицата, както и летището. Една от линиите ще обслужва през половин час и тази дестинация, което е важно не само за софиянци, но и за гостите и туристите, пристигащи тук. Смятаме, че линиите трябва да са 7, за да е мрежата всеобхватна и интервала на автобусите да е през 30 мин., а не както е предложението на общината за 3 линии, с интервал от 60 мин., подчерта Зографски. Предлагаме и една спирка в центъра на София, където всички автобуси да спират, тези превозни средства да изчакват пътниците и това да е площад „Света Неделя”, добави той.

Днес привържениците на идеята за въвеждане на нощен транспорт в София ще се съберат пред сградата на Столичната община на ул. Московска №33. Там те официално ще внесат събраните подписи и ще поискат адекватни и отговорни действия от страна на кмета и на зам.-кмета по транспорта Евгени Крусев, които да гарантират въвеждането на ефективна система за нощен градски транспорт.

Още от Транспорт


Помогнете на новините да достигнат до вас!


Радваме се, че си с нас тук и сега!

Посещавайки Expert.bg, ти подкрепяш свободата на словото.

Независимата журналистика има нужда от твоята помощ.

Всяко дарение ще бъде предназначено за неуморния екип на Expert.bg.

Банкова сметка

Име на получател: Уебграунд Груп АД

IBAN: BG16UBBS80021036497350

BIC: UBBSBGSF

Основание: Дарение за Expert.bg

Sportlive.bg

Още по темата


Реклама

Валути

BNB Logo
  • EUR
    1
    1.955
  • USD
    1
    1.85809
  • GBP
    1
    2.3487
  • JPY
    100
    1.20337
виж всички
Реклама

Най-четени новини


виж всички