Наказанията по време на шофьорски изпити да са конкретно разписани и да не дават възможност за преценка на изпитващия. Това е една от идеите за промяна в методиката за обучение на кандидат-шофьорите, обсъдена вчера между автоинструктори и зам.-министърът на транспорта Ангел Попов, съобщи "Дарик".
По думите му в момента наказанието за много от нарушенията варира например между 1 и 3 точки, което дава възможност за злоупотреби.
По сегашната методика някои наказания са така разписани, че оставят прекалено голяма свобода на изпитващите, смята зам.-министърът на транспорта Ангел Попов. "Когато той допусне грешка, тя да бъде фиксирана с точно определен брой точки, които му се отнемат, а не изпитващият да има право да избира по лична преценка", коментира Попов.
Според председателя на Асоциацията на преподавателите по авто-мото подготовка Йонко Иванов методиката има нужда и от други подобрения.
"По сега съществуващата методика за изпит, ако вие на заден ход докоснете тротоара, за да спрете, трябва да бъдете скъсан. А ако застанете на едно място за паркиране, ще видите, че всеки един докосва тротоара", заяви Иванов.
Други предложения на автоинструкторите са част от теоретичните часове да могат да се взимат онлайн, а маршрутът на изпита по кормуване да бъде предварително задаван и следен с GPS.
"Не би трябвало хората да ги задържаме в учебни кабинети 40 часа, когато половината от това обучение може да бъде онлайн и може да бъде много по-качествено, с филмиране на дадени ситуации. Може да бъде въведено обучение с GPS система, по същия начин хората биха могли и да се изпитват. Задава им се въпросът на GPS-a от едно определено място да се стигнат до друго определено място, където да им възможност за паркиране на автомобила. С тези указания той би могъл да проведе изпита без намесата на човека, който е до него", обясни още Йонко Иванов.
Друго предложение е изпитните автомобили да са държавни, а не на инструкторите. Според Йонко Иванов това обаче ще докара допълнителен стрес на курсистите.
"Тези автомобили са различни от автомобилите, на които човек се е подготвил - и по начин на управление, и по габарити. Това не е човек, който е взел изпита и има шофьорска книжка. Това е човек, който се явява на изпит и напрежението е много по-голямо", посочи той.
Коментари