Проблеми с влаковете на БДЖ и големи закъснения на композициите ще има поне още година и половина, каза транспортният министър Ивайло Московски.
Причини за зачестилите ремонти на локомотивите са възрастта и състоянието на подвижния състав. Нови влакове обаче могат да бъдат закупени, едва след като се погасят дълговете на компанията. Плановете на правителството са това да стане с 500 милиона лева от концесията на Летище София.
Все по-чести стават случаите със закъсняващи влакове заради липса на работещи локомотиви, които да обслужват композициите в графика. А нови машини не са купувани от години, каза транспортният министър Ивайло Московски, цитиран от "Дарик".
"Последните години единственото нещо, което правим с ресурса, с който разполагаме, е да плащаме кредитите на БДЖ и по тази причина не може да се отдели ресурс, с който да се извърши ремонт или да инвестираме в нов подвижен състав. Ситуацията ще е такава до момента, в който не погасим дълговете", допълни той.
Нов подвижен състав може да има най-рано след година и половина и то при успешна концесия на Летище София:
"Надявам се на успешна концесия на Летище София и средствата от нея да погасят кредитите на БДЖ. Ако е успешна концесията, ще остане достатъчен ресурс, за да се пусне процедура за нов подвижен състав. В рамките на година и половина БДЖ няма да имат дългове и ще имат нов подвижен състав".
До закупуването на нов подвижен състав пътниците може да се превозват с автобуси. Това обаче ще се случва само в някои от проблемните направения в страната заради ограничения финансов ресурс на БДЖ.
Коментари