Въведохме това ограничаване на скоростта от 90 км/ч от 1 април с цел да обезопасим движението на най-тежките участъци от автомагистралите, на които има неравности, тъй като в последно време зачестиха инцидентите поради несъобразена скорост. Това каза пред журналисти министърът на регионалното развитие и благоустройство Лиляна Павлова, предаде "Фокус".
„Именно затова разчитаме и на екипите на полицията, предприели сме съвместни действия. Нашият апел беше напълно подкрепен от екипите на МВР”, каза Павлова и посочи, че допълнителни патрули ще осигуряват безопасното преминаване, докато свикнат шофьорите, че в тези участъци ще трябва да се кара и да се спазва ограничението от 90 км/ч. По думите на министъра в момента на областните пътни управления е възложено изработването на допълнителни табели, като такива ще има не само за ограничената скорост, но и за неравности по пътя.
„Ние сме възприели подхода на допълнително подсигуряване с табели, защото много често се пропускат от пътуващите“, каза още Павлова.
„Разбира се, най-добрият вариант е да ремонтираме проблемните участъци, но необходимите средства за най-тежкия участък около 67 км на автомагистрала „Тракия“ и след това за област Пазарджик са необходими 70 млн. лв. и то само за рехабилитация, а не цялостно възстановяване на платното“, обясни тя. По думите на министъра, участъкът, който е най-критичен на магистрала „Хемус“ в участъка Шумен – Белокопитово е около 30 км, а там са необходими допълнителни 30 млн. лв. само за да се изравнят неравностите на пътя. „Тези 100 млн. лв. ги нямаме предвидени в бюджета, тъй като цялостният бюджет за текущ ремонт на пътя, включително зимно, варира около 50 -70 млн. лв.“, каза Павлова и добави, че в периода май-юни ще се прави по-сериозно изкърпване на участъци, но средства за цялостна рехабилитация към този момент няма.
Коментари