Предстои промяна и актуализация на нормите за проектиране на пътища. Това каза министърът на регионалното развитие и благоустройството Лиляна Павлова при участието си в Осмата национална конференция по пътищата.
Устойчивостта, каквото изискване изрично е поставено по европейските проекти, е трудно постижима, ако няма добро проектиране, подчерта тя. Павлова посочи, че са необходими такива за отводняване на пътното тяло, като трябва да се вземат предвид новите технологии и материали при проектирането на водостоци и други инженерно-технически съоръжения, съобразени с промените в климата, за да не се допуска разрушаване на пътната инфраструктура след големи количества валежи.
Регионалният министър обърна внимание, че при проектирането на нови съоръжения, особено такива, през които преминава транзитен трафик, трябва да се предвидят повече зони за почивка, които да осигурят комфорт на пътуващите, с оглед повишаване на безопасността и сигурността на пътя. Трябва да се определят точни и ясни изисквания за основен ремонт, реконструкция и рехабилитация на съществуващи пътища и улици, защото в момента те са много остарели, както и такива, които са свързани с предвиждане на велосипедни трасета, посочи Павлова.
Като приоритетни за развитието на инфраструктурата у нас тя посочи доизграждането на магистралите „Хемус“ и „Струма“, както и вертикалните направления София - Видин, Русе - Велико Търново, което в момента е много натоварено, София - Калотина, както и Южната дъга на Софийския околовръстен път в участъците ж.к. „Бъкстон“ – ж.к. „Люлин“ и от ж.к. „Младост“ до АМ „Тракия“.
До края на годината ще бъдат инсталирани електронни платна, показващи необходимостта от ограничение или ако има пътнотранспортно произшествие. Поставят се автоматични станции за броене на трафика, като вече са монтирани над двеста, които освен, че са камери за наблюдение, дават също и информация за метеорологичните условия и състоянието на пътя, обясни министърът.
Коментари