Финансовите параметри по концесията на летище София ще са такива, каквито досега не е имало в България, прогнозира министърът на транспорта Ивайло Московски пред националната телевизия.
Той очаква интерес към нея да има от световно признати оператори и крайният ефект да е по-правилно управление на аерогарата.
"Проектът за решение на кабинета за откриване на процедурата за концесия ще бъде пуснат утре за съгласуване с министерствата. Срокът е две седмици и след това документът ще се внесе в Министерския съвет", обясни Московски. В отговор на въпрос министърът уточни, че финансовите изисквания са високи - 600 млн. лева първоначална вноска, 5% от прохидите от годишната концесия и над 300 млн. инвестиции.
Очакваните сериозни приходи от концесията на летището ще се насочат към оздравяването на железниците, каза още Ивайло Московски. Предвижда се и покупка на нови влакове. "Какъв е смисълът да имаме изцяло подновен релсов път, ако няма композиции, които да се движат по него с адекватна скорост", попита риторично той.
Министърът подчерта, че пътническите превози остават ангажимент на държавата и плановете са те да се развиват. Московски подчерта, че ако се изпълни всичко, което е планирано до края на годината, интересът към железниците ще се увеличи. Министърът посочи, че с при нов релсов път и нови влакове разстоянието от София до Бургас може да се взима за 3.5 - 4 часа.
Що се отнася до "БДЖ Товарни превози", Ивайло Московски посочи, че агенцията за приватизация движи процедурата за раздържавяването му. "Ако няма кандидати, имаме и план Б. Ще преструктурираме дружеството със съкращения и оптимизация, тежко ще е, но няма как, защото постоянно се генерират загуби", обясни министърът на транспорта.
Коментари