С цел облекчаване на трафика през летните месеци и почивните дни се предвижда движението на тежкотоварни автомобили да бъде ограничено по всички магистрали. Това съобщи днес министърът на регионалното развитие и благоустройството Николай Нанков при участието си в дискусията „Магистрала „Хемус” – възраждането на българския Север“, която се проведе във Велико Търново, съобщиха от МРРБ.
Министърът уточни, че с Пътна полиция и ИА „Автомобилна администрация“ се съгласува за кои часове ще важи облекчението за леките автомобили. Ограничението за ТИР-овете ще се въведе от следващата седмица и ще важи до 15 септември.
Според регионалния министър е крайно време България да започне да се възползва от геостратегическото си положение. С въвеждането на тол системата ще поправим една несправедливост, заяви Нанков. В момента 2/3 от приходите от винетки – около 200 млн. лв. от общо 320 млн. лв. постъпления, идват от обикновените хора, които използват леки коли. След въвеждането на тол системата тежестта ще падне върху тежкия трафик, който много повече допринася за амортизирането и натоварването на републиканската пътна мрежа, обоснова се той.
Николай Нанков подчерта, че с внедряването на тол системата България ще бъде една от първите страни в Югоизточна Европа със самоиздържащ се пътен сектор, тъй като се очаква приходите да бъдат около 1 млрд. лв. годишно. Около 500 млн. лв. повече ще бъдат постъпленията от тежкотоварни автомобили, като въвеждането на тол системата няма да натовари собствениците на автомобили до 3,5 тона, които ще продължат да плащат електронна винетка. Постъпленията от тол системата ще допринесат за повишаването на сигурността и безопасността на пътната инфраструктура и ще позволят завършването на АМ „Хемус“.
Регионалният министър напомни, че тя, както и рехабилитацията на второкласната и третокласната пътна мрежа в Северна България са основна цел в пътното строителство в мандата на правителството. Инвестициите от публичен ресурс, в транспортна и в друга инфраструктура доведоха до това Южна България да изпревари по степен на развитие Северна България, заяви той. За цялостното изграждане на магистралите „Тракия“, „Марица“, „Люлин“ и строителството на АМ „Струма“ са допринесли значително в икономическото развитие на Южна България, коментира министърът.
Коментари