В БДЖ важи правилото - и да не свършим работата, парите ги има. Това заявява новият изпълнителен директор на "Холдинг БДЖ" Никола Василев в интервю за "24 часа".
"Обществена тайна е, че пътниците в БДЖ са закрепостени, возят се с влак, защото няма друга опция. 92% от пътниците на БДЖ ползват намаления. Приходите от собствена дейност са около 17% - изключително нисък процент. В БДЖ се е стигнало до едно такова положение - и да не свършим работата, парите ги има", казва той.
Василев казва, че "за неща, които трябва да бъдат стриктно контролирани, почти няма информация, а за тези, които не носят никаква информация, се генерира пълен документооборот". по думите му в холдинга ццари колективна безотговорност, никой не знае дали една услуга, възложена на външни изпълнители, колко би струвала, ако се изпълнява с вътрешен ресурс, а директорите по места са без право на глас.
Новото ръководство се е отказало да купува нови влакове след като обществената поръчка за 647 млн. лв. е била объркана и отменена като незаконна.
"По примера на "Дойче бан", австрийските и чешките железници и българската ще вземе влакове на оперативен лизинг вместо да ги купува. Оперативен лизинг за 15 или 20 г. би бил поне между 2 и 3 пъти по-евтин", прогнозира Василев. Според него няма смисъл да се инвестира такава голяма сума в нови влакове при положение, че те няма да бъдат доставени скоро, а през 2024 г. изтича договорът на БДЖ с държавата за обществена услуга, с което пада монополът й за вътрешните превози.
Коментари