След едномесечно умуване как точно да изглеждат промените в наредбата за превоз на пътници в градския транспорт в София в сряда председателят на Столичния общински съвет Елен Герджиков представи финалния им вариант, който общинарите трябва да гласуват днес.
Една от най-големите промени е, че най-после от общината смятат да синхронизират глобите за пътниците без превозни документи със законовите изисквания. Така глобата за нередовен пътник, който не иска да я плати на място, става 50 лв. (сега тя е 200 лв.), а глобата, която може да се плати на място - 30 лв. (сега тя е 40 лв.). "Това предложение е обосновано с логичната предпоставка, че глобата, която се плаща на място, трябва да е с достатъчно голяма отстъпка от акта, за да се стимулира плащането на място. Основната цел е по-голяма събираемост. В същото време при въвеждането на тикет системата очакваме силно покачване на контролирането на пътници и намаляване на гратиса, което означава, че тези глоби биха били достатъчни", обясни Герджиков, цитиран от в. "Сега".
В наредбата влиза и предложението на инициативен комитет "Княжево" велосипедите да могат да се превозват безплатно в наземния градски транспорт там, където има условия за това. Към този момент обаче автобусите в градския транспорт не разполагат с велогардероби за целта. Тепърва такива ще се монтират на рейсовете към Витоша, Драгалевци, Бояна, Железница, стана ясно от думите на председателя на СОС.
Друго ново правило е, че контрольорите няма да санкционират пътниците, които използват карта за една линия, но пътуват с друго превозно средство по същата линия. "В сегашната наредба този въпрос не е изяснен детайлно и слага изискването освен маршрута на двете линии да съвпадат и спирките да съвпадат, което в много случаи не е така", каза Герджиков.
В текстовете се открояват и новите правила за използването на буферните паркинги на метрото. Според тях няма да е достатъчно човек просто да притежава карта за метро и да я валидира на една бариера, задължително трябва да се ползва и метрото. В противен случай човек трябва да плати за паркинг на общо основание. Остава правилото, че ако използва метрото с карта, това му осигурява безплатно паркиране. Ако пък пътува в него с билет, има право на 2 часа безплатен паркинг, след което ще плаща по 50 ст. на час. За хора, които не смятат да ползват метрото, цените ще бъдат определени от ЦГМ изцяло на пазарен принцип - според разположението на паркинг, използваемост и т.н.
Най-голямата гордост на общината е експерименталното въвеждане на нощен транспорт за 9 месеца, който ще бъде обслужван от 4 линии между полунощ и 4 часа с около 50 спирки по всяка линия. Цената на билета е 2 лв. Той ще се продава от контрольор и с него човек ще може да се прекачва от една нощна линия на друга. Абонаментните карти няма да важат за нощния транспорт, тъй като според общината това представлява друг вид услуга.
Коментари