ТОЛ системата е най-доброто решение за транспортната система у нас. Това каза министърът на транспорта, информационните технологии и съобщенията Ивайло Московски по време на Единадесета годишна конференция „Стратегическа инфраструктура и инвестиции, България в свързана Европа 2016".
„Инфраструктурата, която се намира под управлението на министерството, е основно железопътна, пристанищната, летищната и летищните терминали. Политиката, която провеждаме, е от две направления на ОП „Транспорт“ да финансираме пътната инфраструктура, от друга приоритетна ос – железопътната инфраструктура и от трета – софийското метро“, обясни той, цитиран от "Фокус".
Министърът припомни, че на 15 април влиза в сила новата директива за концесии в Европа.
„В нея не е лимитиран срокът за концесия и може да е съпоставим с вида и обхвата на една бъдеща концесия“, посочи министър Московски. Според него законът ще е доста гъвкав и ще даде възможност държавата да бъде максимално обезпечена. „В политиката ни по летищната инфраструктура мога да припомня, че Варна и Бургас са под концесия от 2006 година, останалите големи летища са Горна Оряховица, което съвсем скоро беше концесионирано и това в София, за което също предстои да стартира процедура за концесия“, отбеляза той. И изрази надежда оператори на европейско и световно ниво да кандидатстват за концесията на Летище „София“.
По отношение на интермодалните терминали, Московски отбеляза, че във Видин се провеждат предпроектни проучвания, в Пловдив терминалът е пред завършване, проектът на терминала във Варна е пред своя край, а се извършва обследване за такъв и в околностите на град София.
От своя страна министърът на регионалното развитие и благоустройството Лиляна Павлова уточни, че се предвижда с въвеждането на системата от 20 хил. км пътна републиканска мрежа да се дължат такси за 17 хил. "ТОЛ системата няма да се прилага за всички третокласни пътища. Само за тези, за които е налице транзитен трафик. Това е нашата подадена ръка към търсенето на справедлив подход – този, който пътува повече и руши повече, да плаща повече“, отбеляза министър Павлова. Тя допълни, че се очаква, чрез въвеждането на ТОЛ системата приходите от пътни такси, които са били 200 млн. лв. годишно, а с увеличението на винетните стикери се изчисляват на 260 млн. лв., да се увеличат двойно и дори тройно.
Коментари