Реформите се правят с пари. През миналия мандат се опитахме да ги направим без пари и предприехме непопулярните действия. Така изостанахме в реализиране на инвестиционна програма. Това заяви министърът на транспорта Ивайло Московски на конференция днес, предаде БГНЕС.
Московски подчерта, че вече е написана нова стратегия за железницата, която ще бъде гласувана в Народното събрание. "Действително е неприемливо и от страна на синдикатите, и от страна на работещите да се предприемат мерки само в едната посока. Това не е и разумно. Съкращенията и оптимизацията не са реформа. Че трябва да се направят, трябва, но те се правят с инвестиционни дейности", подчерта транспортният министър.
Според него пред ръководителите на полети вече съществуват много предизвикателства. Навлизат дроновете и има много дебати относно начина на интегриране на отделните системи. Държавите в Европа имат един модел, а извън Европа – друг. "Това е една от най-важните теми и мисля, че приемането на закон за дроновете ще бъде съществена част от дискусията на конференцията на ръководителите на полети", каза Московски.
Министърът увери, че предвиденото увеличение на персонала в авиацията до 2017 г. няма да бъде изкуствено. Причина за това е, че увеличаването на въздушния трафик води след себе си и до увеличаване на приходите от такси.
Въздушен трафик
Над България прелитат 1700 самолета на денонощие, а в най- натоварените периоди достигат 3000. Очакваме след отварянето на новото летище в Истанбул, те да се увеличат с около 50%, каза още Московски.
По думите му между България и Румъния са въведени трансгранични сектори, които носят икономии на гориво и оптимизират трасетата. "Въпреки зачестилите инциденти от всякакъв характер, авиационният бизнес си остава най-сигурният транспорт и това в голяма част се дължи на вашите усилия", подчерта министърът.
Коментари