Московски: Продължаваме намаляването на дълговете на БДЖ


Московски: Продължаваме намаляването на дълговете на БДЖ
Снимка: БГНЕС

2405

Продължаваме политиката по редуцирането и намаляването на задълженията на БДЖ. Това коментира пред журналисти министърът на транспорта Ивайло Московски.

„Бюджетът не се намалява. В общи линии е същият като миналата година именно поради факта, че се разчита вътрешно системата да си осигури финансите, които са ѝ необходими за модернизация и развитие. Не считам да има проблеми за БДЖ. Продължаваме в тази политика, която реализираме към момента за редуциране и намаляване на задълженията на дружеството. В момента, в който сме готови с процедурата за нов подвижен състав, ще разчитаме на капиталовия трансфер основно на бъдещите постъпления като авансово плащане от концесията на летище „София“ и разбира се, може би ще разчитаме и на подкрепа от държавния бюджет“, коментира Московски, цитиран от "Фокус".

По думите му в момента, в който са готови да пуснат процедурата, ще го минат като постановление в МС, така че ще бъдат обезпечени може би до месец.

По отношение на концесията за летище „София“ той обясни, че миналата седмица са подписали консултантски договор със Световна банка и с Европейската банка за възстановяване и развитие съвместно в рамките на около два месеца да довършат предконцесионните анализи, защото за 2015 и 2016 г. не фигурират в процедурата тези данни.

„Да се направи преглед на цялата документация плюс допълване с анализите за 2015 г. и 2016 г. – основно технически, трафик и юридически. Когато приключат, рестартираме процедурата. Ако излязат данните и за 2018 г. ще ги включим и тях. Когато се подготвя такава процедура, се прави т.нар. анализ „Разходи и ползи“. Той включва в себе си нетна настояща стойност и вътрешна норма на възвръщаемост от една такава процедура“, допълни Московски.

Според него всичко това ще даде отражение върху цялостната концепция на процеса. „Няма да има нова концепция, запазва се принципът да има авансово плащане от концесионера. Запазва се принципът да има годишна коцесионна такса, както е по закон, запазва се принципът да има инвестиции, всичко, което бъде построено по време на концесията да се актува като публична държавна собственост т.е. да остане в полза на държавата. Единствената промяна, ако има такава, ще бъде в посока нагоре. Тоест в полза на държавата. Ще има рестартиране на процедурата за концесия с актуализирани данни вътре до два месеца“, каза още Ивайло Московски.

Още от Транспорт


Помогнете на новините да достигнат до вас!


Радваме се, че си с нас тук и сега!

Посещавайки Expert.bg, ти подкрепяш свободата на словото.

Независимата журналистика има нужда от твоята помощ.

Всяко дарение ще бъде предназначено за неуморния екип на Expert.bg.

Банкова сметка

Име на получател: Уебграунд Груп АД

IBAN: BG16UBBS80021036497350

BIC: UBBSBGSF

Основание: Дарение за Expert.bg

Sportlive.bg

Още по темата


Реклама

Валути

BNB Logo
  • EUR
    1
    1.955
  • USD
    1
    1.85809
  • GBP
    1
    2.3487
  • JPY
    100
    1.20337
виж всички
Реклама

Най-четени новини


виж всички