За да има единен държавен орган за предотвратяване на т.нар. война по пътищата, сме създали работна група между Министерство на транспорта, МВР, АПИ, Пътна полиция, КАТ и в края на месеца тя ще излезе с предложение. Но не мога отсега да кажа дали предложението ще е за създаване на единен орган - моето желание е да бъдат окрупнени тези структури и да не са толкова много на брой, каквито са в момента. Това заяви днес пред медиите в НС министърът на транспорта, информационните технологии и съобщенията Ивайло Московски. Той отговаря на въпроси на депутати от ресорната комисия, предаде БГНЕС.
Според мен трябва да има обединение по няколко причини - първо, като се съберат функциите в един, два или три контролни органа, а не като сега - 7-8, най-малкото ще може да бъде оптимизиран числения състав и да се направи такъв бюджет, който да мотивира служителите с по-високи възнаграждения, добави той. Предполага се те да бъдат и по-добре оборудвани. Трябва да се провери и дали има пропуски между всички контролни органи и обраното - дали някъде не се дублират функции, както мисля аз, смята министърът. По-добре проверките да се правят от единен орган, два или три, отколкото едно превозно средство да бъде спирано 10 пъти за едно и също нещо, е неговото мнение. След края на месеца ще мислим и за някакви законодателни промени в тази област, добави Московски.
За БДЖ, той каза, че в края на месеца имат среща с 5-те банки, които образно наричат облигационери. С тях трябва да се договори сума, която да се разплати тази година, съответно другата да бъде разсрочена, да се спазва програмата, която имат и която е свързана с нотифицирането на държавна помощ.
Министърът няма информация какво става с протеста на автошколите. Според него те правят някаква национална среща и са дали писма на колегите му, които касаят теми, свързани с тяхната дейност. Може би, до седмица-две ще излезем с наше становище и ще търсим сближаване на позициите, подчерта министърът. Но по никакъв начин няма да отстъпя от мерките, които сме очертали и в рамките на година - ще постигнем. Не виждам какво значение има за един учащ се за водач на МПС да се учи да шофира на различни марки коли, каза той. Нали шофьорските книжки се издават за категория автомобил, а не за определен модел, запита министърът.
По време на заседанието депутатът Андон Дончев запита Московски не е ли раздут щата на РВД. Зависи от гледната точка - това дружество формално е в нашето министерство, но се управлява реално от Евроконтрол, посочи министърът. То се одитира изключително динамично и одитните доклади са без сериозни констатации, следи се работата им и от Сметната палата. Оставам на мнението, че това, което казвате е Ваша гледна точка - ако имаше проблеми, бихме могли да имаме сигнали, бе категоричен министърът.
Велик Занчев се представи за първи път пред депутатите в качеството си на зам.-министър на транспорта, който е работил основно в Холдинг БДЖ досега. Предприели сме мерки за поддръжка и ремонт на локомотивите и имаме програма, която е в ход, тя ще предотврати инциденти с евентуално запалване и мисля, че ще се справим, каза той пред народните представители.
Коментари