За ремонт и поддръжка на железопътната мрежа в България са предвидени 47 млн.лв. Това съобщиха от НКЖИ пред Нова телевизия.
Това е почти с 10 милиона повече от средствата за миналата година. За подновяване на релсите ще бъдат похарчени около 7 000 000 лева, а за смяна и ремонт на стрелки почти 900 000 лева.
Кражбите на елементи от инфраструктурата, които често водят до инциденти, са над 120 от началото на годината. Стойността на задигнатото имущество възлиза на над 600 000 лева.
Междувременно ден, след като от Гражданската инициатива за обществен и релсов транспорт внесоха становище, свързано с развитието на железопътния транспорт, Веселин Кирев, координатор на Гражданската инициатива, обясни, че питанията им са по плана за оздравяване на БДЖ и Стратегията за развитие на жп транспорта до 2020 година.
"Заедно с общественото обсъждане от Министерството на транспорта са пуснали обществена поръчка за интегрирана транспортна стратегия до 2030 година и едно от първите ни питания е защо тази стратегия е преди да бъде изградена цялостната национална транспортна стратегия. По този начин железопътният транспорт остава встрани. Друг важен момент е връщането на Агенция "Пътна инфраструктура" в министерството на транспорта. Товарните превози са друг интересен момент. Сега отново се предвижда приватизирането им. Никъде в текста не е обосновано такова намерение. От много време коментираме ,че трябва прозрачно да се излъчва ръководството на дружеството, надяваме се и на това да се обърне внимание", каза той пред националното радио.
Коментари