В нито една европейска страна няма повече от 30 учебни часа минимално обучение по кормуване. Това е установил Институтът за пътна безопасност чрез свое проучване по повод броя на минималните задължителни часове за практическо обучение на кандидат-шофьорите.
"Спекулациите в България относно необходимостта от повишаване на минималните часове за кормуване от 31 на 42 часа целят единствено повишаване на цената на шофьорските курсове, без да се гарантира качеството им. И в момента не е забранено да се вземат допълнителни часове за обучение ако това се налага", пишат от ИПБ.
Според организацията е учудващо поведението на политически отговорните лица да подкрепят браншово предложение насочено срещу българското общество, целящо единствено да аргументира повишаване на цената на обучението.
"До този момент не е предоставен анализ на европейския опит от страна на отговорните институции. Също така се пренебрегва факта, че около 80% от курсистите си взимат практическия изпит от първия път. Ако обучението не е качествено, тогава трябва да променим изискванията при изпита и корупционната среда и едва тогава да се проведе дискусия дали е необходимо увеличаване на минималните практически часове за кормуване", допълват от Института.
В последните дни се заговори, че цената на шофьорските курсове може да достигне 1000 лева. Това ще се случи, ако Министерството на образованието и науката (МОН) одобри предложението за увеличение на броя на задължителните часове кормуване за курсистите, за да бъдат допуснати до шофьорския изпит. Към момента бъдещите шофьори карат 31 часа на пътя, но според школите за обучение те не са достатъчни и трябва да бъдат увеличени до 45.
Коментари