Държава ще отпусне 20 млн. лв. като финансова помощ, която ще послужи за плащане на облигационерите за сградата на БДЖ. Това каза финансовият директор на „Холдинг БДЖ“ Филип Алексиев във връзка с обявената за продажба от ЧСИ сграда на БДЖ в центъра на София, предаде „Фокус“.
„Наскоро облигационерите решиха да пуснат за продан половината сграда, тъй като другата половина е собственост на БДЖ. Не бих казал, че това е извиване на ръце, но е инструмент от тяхна страна за по-добри позиции в рамките на преговорите, които се водят за окончателно решаване на втория облигационен заем“, каза още той.
Алексиев уточни, че в БДЖ е постъпило писмо от облигационерите с няколко условия. „Едното е до края на юни да се платят парите, по които „БДЖ - Пътнически превози“ е осъдена – 20 млн. евро. Второто е „БДЖ – Пътнически превози“ да стъпи като доброволен съдлажник, за да се избегнат разходи по следващи дела. Ако се изпълнят тези условия, те са съгласни незабавно да дойдат на преговори при нас за разсрочване и евентуално намаляване на част от лихвената тежест, разноските по делото и др.“, коментира финансовият директор на БДЖ.
По думите му предстои да бъдат отпуснати от държава 20 млн. лв. на БДЖ като възмездна финансова помощ, която ще послужи за плащане на облигационерите. „Водят се разговори и за възможностите за цялостно решение на проблема с облигационния заем, така че считаме, че има всички основания да вървим в посока постигане на някакво взаимно приемливо споразумение. Основните облигационери са няколко големи западноевропейски финансови институции. Оптимист съм, че ще запазим сградата, защото досега винаги сме поддържали добър диалог с облигационерите“, каза още Алексиев и уточни, че счита, че ще намери компромисен вариант, за да се постигне компромис.
„Първоначалните уверения от държавата са, че ще бъдат отпуснати поетапно 20 млн. евро. Облигационерите знаят, че няма как да погасим целия заем от 40 млн. евро наведнъж, така че са готови на компромиси. Всяка една съвременна държава, ако иска да има съвременна железница, която да е гръбнака на транспорта, следва да отделя съответните ресурси, така че тя да бъде конкурентоспособна“, коментира Алексиев и обясни, че очаква, че в рамките на месеца, който предстои, с помощта на държавата дружеството ще съумее да отговори на минималните искания на облигационерите, така че да започнат преговори за подписване на споразумение за разсрочване на задълженията.
Коментари