Две нови гари ще бъдат построени у нас до края на 2020 г.


Две нови гари ще бъдат построени у нас до края на 2020 г.
Снимка: БГНЕС

3597

Две чисто нови гари ще бъдат изградени до края на 2020 г. Това е гара „Обеля“ в София, която ще има топла връзка с метрото, и нова гара „Костенец“, която ще се намира срещу съществуващата. Това обяви генералният директор на ДП „Национална компания „Железопътна инфраструктура“ инж. Красимир Папукчийски, който заедно с транспортния министър Росен Желязков даде старт на реконструкцията на гара „Подуяне“ и направиха символична първа копка на обекта, предаде БГНЕС.

Новата гара „Обеля“ ще прави връзка с влаковете от и за гара Волуяк (по линиите София-Драгоман, София-Банкя и София-Радомир). Пътническа гара „Обеля“ ще бъде в непосредствена близост до метростанция (МС) Обеля и ще дава възможност за прекачване на пътници между двата вида транспорт.

„Предвиждаме също така модернизация на 14 гарови комплекса и шест спирки, а с национално финансиране на 25 гари през тази година“, добави още Папукчийски.

Той обясни, че реконструкцията на гара „Подуяне“, която започна днес, ще продължи 15 месеца и ще струва 2 300 000 лв., като за надзор ще бъдат дадени допълнително 185 000 лева. Средствата са осигурени по Оперативна програма „Транспорт и транспортна инфраструктура“.

Желязков обясни, че това е първият основен ремонт, който се прави на гарата от построяването ѝ през 1930 г.

„Оттогава има само частични ремонти, но никога не е имало генерален ремонт, такъв какъвто се предвижда от покрива, до детайлите, през инсталациите. Всички работи ще бъдат реновирани. Гарата е емблематична, защото съдържа в себе си ценни архитектурни елементи, които не са ѝ позволили да се превърне в културно-историческо наследство с национално значение, но затова пък е част от това наследство с местно значение. Проектът има за цел да запази не само автентичния й вид, но и да го подчертае. След това имаме амбицията да я превърнем в обект от националното културно- историческо наследство“, заяви Желязков и добави, че по време на ремонта гарата ще продължи да функционира.

От НКЖИ подчертаха, че проектът има за цел да запази автентичния й облик като по тази програма ще бъде реновирана сградата на гарата и прилежащите площи. Навесите над коловозите ще бъдат подновени по друг проект, който в момента се изпълнява и по който ще бъде ремонтиран и релсовият път.

Министър Желязков обяви, че предстои да започне ремонтът и на гара Искър, Казичене, Карнобат и Нова Загора и увери, че инвестициите, които се правят в този вид транспорт не са спорадични, а тенденция, която държавата следва.

„След 10-15 години железопътният транспорт отново ще се превърне в основен транспорт, както е било през 1930 г. Това е общоевропейска тенденция. Целият свят върви в тази посока, защото този вид транспорт е по-евтин и екологичен“, обясни той.

Още от Транспорт


Помогнете на новините да достигнат до вас!


Радваме се, че си с нас тук и сега!

Посещавайки Expert.bg, ти подкрепяш свободата на словото.

Независимата журналистика има нужда от твоята помощ.

Всяко дарение ще бъде предназначено за неуморния екип на Expert.bg.

Банкова сметка

Име на получател: Уебграунд Груп АД

IBAN: BG16UBBS80021036497350

BIC: UBBSBGSF

Основание: Дарение за Expert.bg

Sportlive.bg

Още по темата


Реклама

Валути

BNB Logo
  • EUR
    1
    1.955
  • USD
    1
    1.85809
  • GBP
    1
    2.3487
  • JPY
    100
    1.20337
виж всички
Реклама

Най-четени новини


виж всички