Министерството на транспорта не управлява ефективно предприятията, на които е принципал. Това важи и за Летище София, заяви депутатът от ДСБ Атанас Атанасов на пресконференция днес.
Той представи данни за финансовото състояние на аеропорта за 2014 г. в сравнение с летищата във Варна и Бургас и взети заедно.
Столичното летище и тези в двата морски града общо обслужват приблизително един и същи брой пътници годишно - между 3,5 и 3,8 млн. души. Печалбата на Летище София обаче за същата година е едва 5,2 млн. лв., а тази на Варна и Бургас общо - около 31 млн. лв. Разликата е близо 6 пъти.
Атанасов припомни, че най-добрата финансова година за софийската аерогара е била 2008 г. - тогава печалбата е била съизмерима с тази на друите две летища за 2014 г. - 30 млн. лв.
"Очевидно е, че летището не се управлява добре, а това важи за всички фирми, на които принципал е министърът на транспорта", заяви Атанасов, като припомни, че ДСБ отдавна искат оставката на Ивайло Московски от поста, предаде ClubZ.
По думите на депутата управлението на Летище София още е в ръцете на същите хора, които са оставили 27 млн. лв. на компанията да потънат в КТБ. Попита и защо министерството не прави нищо, за да си събере дълга от близо 60 млн. лв. от превозвача "България Еър".
Атанасов оспори и идеята на Московски концесионните такси за столичното летище да бъдат платени авансово от бъдещия стопанин на инфраструктурата и да отидат за оздравяване на БДЖ. "Това няма как да стане без разрешение на Европейската комисия, защото прехвърлянето на сумите от едното държавно дружество към друго е държавна помощ. Според правилата на ЕС това не е позволено", обясни той.
По думите му има много примери за нагласени обществени поръчки в различни предприятия, управлявани от Министерството на транспорта. Атанасов посочи Държавно предприятие "Пристанищна инфраструктура" като едно от тях.
Коментари