До края на март искам да е ясно дали "БДЖ - Товарни превози" ще бъде приватизирана. Това поисках при последния си разговор с ръководството на Агенцията за приватизация и следприватизационен контрол. Официално "БДЖ - Товарни превози" е в процедура за приватизация, като агенцията няколко пъти удължаваше срока за изготвяне на оценка на компанията. Това заяви министърът на транспорта Ивайло Московски пред "Стандарт".
По думите му до края на март агенцията трябва да вземе окончателно решение - дали ще води преговори за приватизация на "БДЖ - Товарни превози" с шанс да стигне до сделка, или, ако няма кандидат-купувач - да прекрати процедурата.
"Поставих срок до края на март, тъй като, чакайки толкова дълго приватизация, никой не сключва дългосрочни договори с "БДЖ - Товарни превози" и компанията губи много товари и свива пазарния си дял", обясни министърът.
"Ако до 31 март няма купувач, ще се пристъпи към "План Б" - преструктуриране на "БДЖ - Товарни превози". Това ще бъде болезнен вариант, тъй като ще минем през мерки за драстично свиване на разходите, включително чрез съкращаване на персонала и разпродажба на активи. Затова водим преговори със синдикатите да ги убедим да приемат един балансиран вариант за съкращения, за да оздравим компанията така, че да не генерира повече загуби", допълни той.
Знам, че подготвят план за преструктуриране на "БДЖ - Товарни превози", но не сме го обсъждали. Казано честно, не виждам кой ще купи "БДЖ - Товарни превози", така че със сигурност ще се тръгне към оздравяване и съкращения, каза Петър Бунев, председател на Синдиката на железничарите в България.
Според него обаче е по-добре компанията да бъде оздравена, а не ликвидирана. Оздравяване е наложително, тъй като доверието на клиентите е позагубено, каза още Бунев. Той обаче поясни, че част от персонала ще бъде прехвърлен към компанията на Христо Ковачки "ТБД-Товарни превози", която вече вози сама половината от въглищата от мините към ТЕЦ-овете на Ковачки, които допреди няколко месеца возеше именно "БДЖ - Товарни превози". Нека изчислят какъв персонал ще е необходим, за да се возят 6-7 млн. тона товари годишно, да се пристъпи към съкращения и да се върви напред, а не да затриваме предприятието, категоричен бе Бунев.
Коментари