Продължителността на зелената светлина е определена на база нормативната уредба и няма как да се чака повече от 2 минути за пресичане на „умен светофар“. Това каза в ефира на БНР Димитър Петров, директор на Дирекция „Управление и анализ на трафика“ към Столична община.
Системата от „умни” светофари, която струва на общината 20 милиона лева, планирана да обхване 130 столични кръстовища, отдавна трябваше да бъде завършена и пусната в експлоатация. От години валят различни обещания за драстични подобрения както за пешеходците, така и за шофьорите, с което твърдение не са съгласни нито едните, нито другите.
Според хората, така наречените "умни светофари" създават хаос и пример за това е столичния квартал "Младост" и кръстовищата на булевард "Александър Малинов".
„Времето, максимално, за изчакване на конкретно кръстовище няма как да е над 2 минути, тъй като целият цикъл на светофара е 2 минути. В най-лошия случай, пешеходците трябва да изчакат 2 минути. Това, което наблюдават хората, е не пропускане на цикъл, а невъзможност в момента да се пусне зелена светлина за пешеходец. С цел гарантиране на безопасността на пешеходеца се изчаква следващия цикъл. Винаги целта на светофарите е осигуряването на безопасност за всички участници в движението. Всяко кръстовище се следи постоянно от системата, вземат се предвид и всякакъв вид сигнали на граждани и се проверяват непрекъснато. Контролът е от ресора на "Пътна полиция", коментира Петров.
Коментари