2018-та беше успешна година за българската авиация, характеризираща се от една страна със затвърждаване на пазарни позиции и добавяне на производствени мощности от друга. Това отчете председателят на Асоциацията на българските авиокомпании Светослав Станулов по време на годишния отчет на сдружението за състоянието на сектора, предаде БГНЕС.
През 2018 г. през българските летища са преминали общо 11,975 млн. пътници, пътували с международни редовни или чартърни полети. От тях 6.627 млн (или 55,34%) са преминали през летище София. Пътниците по вътрешни полети са около 300 000.
През летищата Бургас и Варна са преминали общо 5,215 млн. (или 43,55%).
Ръстът на общо превозените пътници с международни полети до и от България за 2018г. спрямо 2017 г. e 1.002 млн. пътници или 9,2% . За летище София имаме ръст от 6,7%, а за летищата Варна и Бургас заедно ръстът е 12.6%.
От и до летище Пловдив са превозени през миналата година 132,6 хил. пътнници при 87 хил. през 2017 г.
През 2018 г. има значителна инвеститорска активност в бази за техническо обслужване и ремонт на самолети. През годината бяха построени 2 нови ремонтни места за 150-местни самолети, 2 се строят в момента и в експлоатация бе въведен първият в България хангар за ремонт на широкофюзелажни самолети - на „Луфтханза Техник София“. В резултат на това действащи към момента са еквивалента на 15 ремонти места за 150-местни самолети.
Важно събитие през 2018 г. е възобновяването на производството на самолетни компоненти в България – индустрия, неактивна през последните 60 години.Става дума за инвестиция на френския „Латекоер“, производител в на врати за самолети и други компоненти с над 100 годишна история. Новосъздаденият завод в Пловдив работи изцяло за Еърбъс, фокусиран на електрически шкафове и врати.
Коментари