Загубите на БДЖ са намалели със 17 млн. лв. През 2014 г. дефицитът е бил 50 млн. лв., а сега е 33 млн. лв.
„Ако реформите бяха продължили през 2013 г., загубата днес щеше да бъде по-малка“, заяви изпълнителният директор на БДЖ Владимир Владимиров пред националната телевизия.
Той поясни, че именно огромните задължения са най-големият проблем на БДЖ. Общата задлъжнялост възлиза на 470 млн. лв., а към банки тя е 255 млн. лв. Владимиров коментира, че действително железницата е в много по-добро финансово състояние и увери, че опасността от фалит се е отдалечила значително.
Изпълнителният директор на БДЖ подчерта, че след като това се случи, ще започне решаването на проблема със старите влакове. За целта са нужни 210 млн. лв. По думите на Владимиров тези средства могат да дойдат чрез концесията и изрази мнение, че до края на 2016 г. погасяването на задълженията ще е факт. „Основният проблем е в това, че влаковете са много стари и трудно се поддържат. Комфортът в тях е от равнището на 70-те – 80-те години и няма как да очакваме сравнение с модерните влакове“, коментира той.
В момента се осъществяват инвестиции в железопътната мрежа, като в някои направления скоростите ще се качат. “Пътнически превози” работи по три големи проекта. През септември ще бъда завършена билетоиздаваща система, чрез която ще се облекчи закупуването на билети и ще се въведат електронни.
Почистват се всички влакове отвътре и отвън. Те ще бъдат готови до края на септември.
Третият проект е за служителите на БДЖ. Разработва се проект за подобряване на условията. До края на годината или най-късно до началото на следващата, проектът трябва да бъде осъществен. Заплатите в “Пътнически превози” са увеличени с 5% тази година.
Коментари