БДЖ работи на непазарен принцип и това влияе негативно на целия транспортен сектор. Това заяви зам.-председателят на Националното сдружение на автобусните превозвачи Ивайло Константинов пред "Фокус".
Според него, ако тарифите се формират на пазарен принцип, това дори би могло да доведе до намаление на цените на билетите. Той е категоричен, че проблемът с БДЖ не е в това, че изпълнява социални функции, а в това, че функционира на непазарен принцип. Константинов каза още, че не се е увеличил броят на пътниците, които ползват автобусен транспорт, заради спрените влакове и променените разписания на някои от влаковете.
„До този момент няма пътникопоток, който да не бъде удовлетворен. Дори да има необходимост от осигуряване на допълнителен превоз, той вече е реализиран“, категоричен е Константинов. Той допълни, че във всички области в страната има достатъчно автобусни превозвачи, които биха могли да обслужват пътниците и да удовлетворят гражданите.
Автобусните превозвачи обслужват предимно републикански линии, а спрените от БДЖ влакове са основно по регионални маршрути. Според Констрантинов ако някъде има напрежение сред пътуващите, то е породено от търсенето на по-ниски цени. Цените на превоз с автобуси обаче са несравними с цените за пътуване с влак.
Коментари