От днес започват протести на автомобилните превозвачи. Фирмите са недоволни от въвеждането на тол системата, в която попадат и те, въпреки първоначалната заявка да бъдат изключени от нея. Държавата предлага цена между 4 и 7 ст. за автобуси и тежкотоварни автомобили. Според превозвачите тарифата е в пъти по-висока от винетката, която сега плащат.
От години автобусните превозвачи настояват нерегламентираните превози да бъдат обявени за престъпление чрез промяна в Закона за автомобилните превози. Превозвачите се заканиха да спрат и автобусни линии в над 30 града след месец, ако не намерят разбиране за исканията си.
Магдалена Милтенова, Конфедерация на автобусните превозвачи, съобщи за БНТ според БГНЕС, че: "Основният проблем е нерегламентираният превоз на пътници, липсата на финансиране, липсата на субсидиране на слабонаселените места, недостатъчно субсидиране на градската агломерация".
Междувременно, от АПИ оповестиха поръчано от тях проучване на "Тренд", според което 77% от българите смятали, че автобусите и тежкотоварните камиони трябва да плащат по-високи такси за движение по пътя от леките автомобили. 56% пък считали, че камионите с по-висок екостандарт трябва да плащат по-малко. Много висок дял от 76% посочват, че "Ако искаме и добра инфраструктура, и ниски данъци, справедливо е тежките камиони да плащат повече".
Същевременно, проф. Олег Асенов, член на Управителния съвет на Агенция "Пътна инфраструктура", обясни, че данните, постъпващи в Електронната система за събиране на такси за ползване на платената пътна мрежа на база време (е-винетка) и на база изминато разстояние (тол), ще могат да служат и за установяване на нерегламентиран превоз на пътници. Информацията за трафика по платената пътна мрежа, която постъпва в електронната система, може да се споделя с партньорските служби на АПИ като "Пътна полиция" в МВР, Национална агенция по приходите, Изпълнителната агенция "Автомобилна администрация" и др. "АПИ не е оправомощен орган да правоприлага в тази част, но може да предостави данни, за да се реагира", посочи проф. Асенов.
Коментари