"Автомагистрали" ЕАД няма сключени договори с подизпълнители за изграждането на АМ „Хемус“. Това каза на брифинг министърът на регионалното развитие и благоустройството Петя Аврамова.
„За да няма спекулации по темата АМ „Хемус“, АПИ и „Автомагистрали“ ЕАД, искаме да информираме, че те имат договор за изграждане на 134 км от автомагистралата. Второ, „Автомагистрали“ ЕАД няма сключени договори с подизпълнители за „Хемус“, каквото твърдение се появи от лидера на БСП Корнелия Нинова“, заяви министър Аврамова и посочи, че няма и изплатени аванси.
„Средствата са по сметка на МРРБ и Българска народна банка, те са целеви, няма изплащане на дейности. Има подписани рамкови споразумения от „Автомагистрали“ ЕАД и те са за доставка на материали и наем на механизация“, каза още тя, цитирана от "Фокус".
По-рано днес БСП поискаха договора за изграждане на част от магистрала "Хемус" и намекнаха за връзка с Гинка Върбакова, чиято компания "Инерком" има желание да придобие българския бизнес на ЧЕЗ.
Искаме от "Агенция пътна инфраструктура" да ни бъде предоставен договорът между АПИ и държавната фирма "Автомагистрали" за възлагане на строителството на АМ "Хемус". Искаме и от МРРБ да ни бъдат предоставени рамковите споразумения между държавното дружество "Автомагистрали" и фирмите, които ще строят отсечките от аутобана." Това заяви говорителят на ПГ на "БСП за България" Елена Йончева пред медиите, след като тя и група народни представители от БСП внесоха искането в АПИ.
От левицата припомниха, че в края на годината строителни фирми са организирали протести срещу искането на опозицията да бъдат направени проби на качеството на магистралите. После фирмите получили договори, отбелязаха социалистите.
"Още на 10 октомври 2018 г. бившият директор на АПИ Светослав Глосов казва, че до края на 2018 г. ще бъдат обявени обществените поръчки за строителството на АМ "Хемус". Малко след това строителството се възлага на фирми, без конкурс и обществена поръчка", припомни Елена Йончева. "Има обосновано съмнение, че това е пример- как една държавна фирма, в случая "Автомагистрали", се използва като черна кутия за разпределяне на милиарди левове, което в съвременна България е безпрецедентно. Тя няма капацитет за изграждането на автомагистрала "Хемус". Финансовите й резултати за 2017 г. са влошени. Изпълнителният й директор Стоян Беличев досега не е заставал пред медиите и нашият въпрос е - дали е вярно, че той е бивш съдружник с Гинка Върбакова", попита Йончева.
Коментари