При процедурите като тази за укрепване на лот 1 на АМ „Марица“ от Оризово до Димитровград няма как да се направи точна предварителна сметка. Това пише в становището на Агенция „Пътна инфраструктура“ (АПИ) относно скандала с дадени 51 млн. лева от агенцията за укрепване на АМ „Марица“ на две фирми - „Пътища Пловдив“ и „Агромах“, след като самият участък се строи от трета компания – италианската "Кооператива Муратори § Чементисти - Чи Ем Ди".
Според казаното от АПИ „при процедури от този тип не може да има количествена сметка, определяща точния вид на работите с количества и единични цени за тях. Видовете работи се определят едва след изготвянето на необходимия проект“.
Изявлението идва в отговор на твърдение на бившия зам.-ръководител на надзора за лот 1 на АМ "Марица" от АПИ Илия Запрянов. По думите му всъщност се било плащало предварително за изкопи, които трябвало да бъдат направени след това, но така и не били правени.
От АПИ уверяват, че са платени „действително изпълнени строителни работи“, което е удостоверено както от изпълнителите, така и от самата агенция плюс ДНСК.
Коментари