КФН е готова да приеме разумните предложения за "бонус-малус". Това каза адвокат Цветанка Крумова, която уточни, че така и не са представени релевантни данни колко шофьори в България може да се считат за дисциплинирани на база плащания по застраховки "Гражданска отговорност". Щом няма връзка между системите на Гаранционния фонд и КАТ, няма как да има данни, уточни юристът.
Защо се тръгна да се гради "бонус-малус" на база нарушенията на пътя, а не на статистиката на застрахователите, попита още адвокатът. И добави – не намерих нито една държава с малус 400%, максимумът бил 200%, а в Румъния е 80%. Трябва да бъде преосмислена таблицата, смята тя, като добави още един аргумент - освен процентите, да се преосмислят и стъпките, защото има десетгодишна давност за някои престъпления, а да си изчистиш малуса до нулево ниво ти трябват 12 години.
Поне на мен не ми стана ясно какво ще стане с "равния старт” за всички шофьори що се отнася до "бонус – малус", добави и съпредседателят на "Зелените" Владислав Панев. А Владимир Тодоров, председател на Асоциациацията на пострадалите от катастрофите, посочи пред Нова телевизия, че няма как да има по-релевантно предложение от КФН, освен равен старт, защото в България няма лични досиета и досиета на база регистрационни номера за нарушенията на пътя, за да има точна статистика.
Не смятам, че трябва да се пишат имената на шофьора в талона, заяви Крумова, в противовес на позицията на Панев, който вижда в това добра мярка.
Панев и Крумова се сблъскаха и по друг въпрос – дали държавните и общинските автомобили трябва да влизат в "бонус – малус". Панев смята, че е логично, докато Крумова посочи, че освен държавните и общинските автомобили, трябва и „корпоративните” т.е. превозвачите да не влизат в "бонус – малус". Ако ги изключим, най-нарушаващите правилата шофьори няма да понесат последствията, не се съгласи Панев.
Коментари