30 млн. лева от ОП „Транспорт и транспортна инфраструктура“ са инвестициите за реконструкцията на 6 гари в страната. Близо 5 млн. от тях са за модернизацията на гарата в Карнобат, която започна днес.
Тази гара е единствената железопътна връзка между Югоизточна и Североизточна България, каза при старта на проекта министърът на транспорта, информационните технологии и съобщенията Росен Желязков, цитиран БНР.
"Две години ще продължи реконструкцията ѝ, без да спира работата на гара Карнобат", увери ръководителят на звено подготовка на проекти към Националната компания "Железопътна инфраструктура" Ивайло Дженев.
"Имаме конструктивно укрепване, тъй като сградата е стара, ще се смени целият покрив, ще се наложи да се преоформи чакалнята, мероприятия за енергийна ефективност и най-вече достъпът за лица в неравностойно положение, което е една от основните задачи на ремонта. Ремонтът е сложен. Конструктивно сградата не стои добре. Ще има доста строително-инженерни мероприятия", обясни Дженев.
Гарата в Карнобат не е ремонтирана, откакто е построена през 1986 г. Тя има изключително важно значение.
"Тя е в топ пет на гарите в България по значимост, част от транспортния коридор Пловдив-Бургас. От тук ще тръгне развитието на Бургас-Синдел. След това част от инфраструктурата, която ще продължи към Русе", заяви министър Желязков.
Освен ремонтът на гара Подуяне, който вече е започнал, ремонтните дейности на останалите гари – Искър, Казичене, Стара и Нова Загора ще стартира до края на годината, каза още министърът.
Коментари