С определение от 8 юли 2015 г. Комисията за защита на конкуренцията (КЗК) наложи временна мярка – спиране на разпространението на рекламен клип на продукта 7 days "Pizzetti", произвеждан от "Чипита България" АД. Това става ясно от текста, публикуван в публичния електронен регистър на КЗК
Според държавния регулатор цялостното впечатление от рекламния клип насочва към идеята, че 7 days "Pizzetti" е оригинален италиански продукт. "Отделните елементи на рекламата, възприети в тяхната съвкупност, създават сериозен риск от заблуда на потребителите и следователно от увреждане на техните интереси. Рискът се състои в това, че подведени от рекламното послание, потребителите биха закупили "Pizzetti" с впечатлението, че купуват оригинално хлебно италианско изделие. Създаването на погрешно впечатление у потребителите, води до увреждане и на интересите на конкурентите на "Чипита България" АД, които произвеждат, внасят и продават на българския пазар подобен род снаксови закуски", се казва в определението на КЗК.
Според регулатора опасността е "реална и непосредствена", доколкото цялостната рекламна кампания е все още в етап на активна реализация. От Комисията посочват, че рекламният клип продължава да бъде показван в българския телевизионен ефир на територията на цялата страна и посланието му достига до неограничен кръг потенциални потребители.
С оглед на това КЗК определя, че е наложително да се предприемат незабавни мерки по преустановяване на рекламата, които ще бъдат в сила до окончателното произнасяне по случая с решение на Комисията по същество.
Интересно е да се отбележи, че КЗК забранява рекламата на "Pizzetti" с двойно "t". Както може да се види от рекламата обаче на опаковката на продукта пише "Pizzeti" с едно "t".
В края на юни на основание нелоялна конкуренция Комисията за защита на конкуренцията започна производство срещу „Чипита България” АД заради популярната напоследък реклама на закуската Pizzetti.
Коментари