Рекламните приходи на всички медии в България са били 307 млн.лв. през 2014 г. Това съобщи Красимир Гергов, председател на Българската асоциация на комуникационните агенции. Той откри 19-ия Форум на рекламата днес, организиран всяка година от асоциацията, съобщава "24 часа".
Според Гергов брутните приходи на телевизиите са се увеличили с 5,3%, но нетните - т.е. чистата печалба от реклама, е спаднала с 5,5%. Рекламата в пресата нараства, сочат данните на Гергов. Брутно приходите й са се увеличили с 6,2%, а нетно - с 2,9%. Нетните приходи от реклама за радиото са се увеличили с 3,3%, а за външна реклама - с 9%.
Нетните печалби за онлайн рекламата са намалели с 8%, но данните на Гергов не отчитат рекламата в Google и социалните мрежи. Ако и тя влезе в сметките, тогава ръстът на онлайн рекламата у нас минава 20% в сравнение с 2013 г.
Коментари