БТПП: Германия е най-големият търговски партньор на страната ни


БТПП: Германия е най-големият търговски партньор на страната ни
Снимка: Getty Images/Guliver

1988

Германия е най-големият и основен търговски партньор на България, става ясно от анкетното проучване на Българска търговско-промишлена палата (БТПП).

Над 43% от фирмите посочват именно Германия като страна, с която имат интерес за икономическо сътрудничество. В миналогодишното проучване на БТПП страната бе втора след Китай, но поради търговските спорове със САЩ, езиковата бариера и голямата дистанция, Китай остава назад в проучването.

Турция, Швейцария, Русия и ОАЕ са останалите страни в челната петорка. С някои от тях – като Турция и Русия бележим намаление в стокообмена по различни причини. Турция заради поевтиняването на лирата и невъзможността да купуват същите количества суровини, а Русия заради все още съществуващото ембарго в някои сектори. Швейцария от своя страна бележи огромен скок по интерес към бизнес пътувания, след като през изминалата година беше на 20-то място, а в тазгодишното проучване е на трета позиция.

Над 77% от българските компаниите имат интерес към икономическо сътрудничество с чуждестранни партньори, за да повишат износа на продукцията си. 28% от фирмите търсят добър партньор при вноса на стоки. 44% се нуждаят от партньор за съвместна инвестиция в България, а 14% за инвестиции зад граница.

Българският бизнес има интерес основно към партньорство с компании в сферата на машини и оборудване (43%), услуги (26%), храни и напитки (24%), строителство (19%) и други.

Близо 2/3 от компаниите не познават напълно условията за бизнес и търговия в страните, с които искат да имат бизнес отношения, сочи проучването.

Търговията с трети страни е една от основните теми, които представляват интерес за бизнеса. Споразуменията за свободна търговия на ЕС, Евразийския икономически съюз, както и Инициативата за сътрудничество ЦИЕ и Китай (16+1) са останалите водещи теми, за които бизнесът иска БТПП да организира събития, показват резултатите от проучването.

По темата за Brexit има доста информация и затова участниците в анкетата не проявяват особен интерес БТПП да организира специални събития.

Над 66% от анкетираните компании, участвали в делегации на БТПП, оценяват представянето им като отлично или много добро. В това число са включени програмата на събитията, осигурените партньори от чужбина, полетите, трансферите и хотелите.

Още от Промишленост и търговия


Помогнете на новините да достигнат до вас!


Радваме се, че си с нас тук и сега!

Посещавайки Expert.bg, ти подкрепяш свободата на словото.

Независимата журналистика има нужда от твоята помощ.

Всяко дарение ще бъде предназначено за неуморния екип на Expert.bg.

Банкова сметка

Име на получател: Уебграунд Груп АД

IBAN: BG16UBBS80021036497350

BIC: UBBSBGSF

Основание: Дарение за Expert.bg

Sportlive.bg

Още по темата


Реклама

Валути

BNB Logo
  • EUR
    1
    1.955
  • USD
    1
    1.85809
  • GBP
    1
    2.3487
  • JPY
    100
    1.20337
виж всички
Реклама

Най-четени новини


виж всички