Българският пазар е един от важните за Motorola. Имаме амбицията през 2019 г. да влезем в топ 3 в страната ви по продажби на смартфони. Това заяви вицепрезидентът на технологичната компания Антъни Барунас пред журналисти в столицата.
Наскоро стана ясно, че през третото тримесечие на миналата година Motorola е излязла на печалба за първи път, откакто беше придобита от Lenovo през 2014 г. "Гордеем се с тези резултати. Пътят пред нас е отворен за растеж. Оправихме си къщата - направихме, каквото трябваше, съкратихме разходите. Сега имаме потенциал да градим", обясни Барунас.
По думите му компанията се справя изключително добре в Латинска Америка, където приходите и продажбите ѝ са рекордни. Още по-важен е обаче ръстът в Северна Америка. Там Motorla е успяла да се изкачи от номер 7 до номер 4 по продажби на смартфони и според Барунас скоро ще бъде на третата позиция, като ще изпревари LG.
Той призна, че не е доволен от резултатите в Европа, макар че потребителите, които купуват продуктите на компанията, са се увеличили двойно. Барунас обаче очаква през следващата година поне 50% ръст на Стария континент, като особено голям потенциал вижда в moto g сериите.
През 2019 г. Motorola планира да навлезе и на пазарите в Индия и Китай. "Няма да навлезем агресивно, но ще сме там. В Индия вече имаме екип от 300 души, в Китай - от 500. Ще бъдем силни там, но не агресивно силни, рискът ще бъде премерен", обяви вицепрезидентът.
Според него в следващите 12 - 18 месеца ще има три технологични вълни. Първата ще е свързана с 5G. "В България може и да не дойде в този срок. Но 5G като цяло ще промени поведението на потребителите. А Motorola ще бъде там - ние сме водещи в прокарването на тази технология", каза Барунас.
Втората технологична вълна ще бъде в средния сегмент (телефони на цена между 200 и 500 долара), който ще отбележи голям растеж в следващата година. "Потребителите не са глупави. Те няма да купят продукт за 1000 евро, когато могат да купят подобен за 300 - 400 евро", допълни Барунас.
Третата вълна ще бъде, очаквано, свързана със сгъваемите телефони. "Те могат да променят начина, по който клиентите гледат на телефоните. Ще предизвикат революция", смята вицепрезидентът. Според него обаче сгъваемите смартфони трябва наистина да са телефони, а не таблети или фаблети, трябва да са удобни, да могат да се сложат в джоба и да се носят навсякъде. "Когато Motorola представи сгъваем продукт, не очаквайте да е фаблет. Ще бъдем различни", заяви Барунас.
Той коментира, че moto g сериите са "хлябът и маслото" в средния сегмент и там развитието ще продължи. С Motorola One пък се атакува различен сегмент - по-младите хора, жените, и с него компанията ще се изправи директно срещу конкуренцията.
Коментари