Нововъведението на Facebook, чрез което "харесването" се допълва с пет нови реакции, е факт. Иновацията бе тествана за първи път миналата година в Ирландия и Испания, но вече може да се ползва от потребителите във всички държави по света, включително и в България.
Става дума за пет емотиконки: “Love”(любов), “Haha” (смях), “Wow” (учудване), “Sad” (тъга) и “Angry” (яд). Емоциите, които изразяват, са избрани след консултации с екип от социолози.
Вместо социалната мрежа да изчислява всички реакции под постовете като Like, публикациите ще показват "разбивка" на потребителските впечатления според това кой от емотиконите са предпочели да кликнат.
Функцията може да се ползва доста лесно, като поставите курсора на мишката си върху надписа "Like" на традиционния бутон. Веднага над него излиза допълнително меню с различните реакции.
„Когато имаш само Like бутон, а искаш да покажеш отношение към тъжна новина или си ядосан на нещо, ти трябва по-добър инструмент“, коментира преди време създателят на социалната мрежа Марк Зукърбърг.
За въвеждането на новостите несъмнено роля е изиграло мнението на много рекламодатели и компании, според които стойността на „лайкването“ силно е спаднала. Те настояват за по-задълбочен начин за оценка на техните продукти и услуги от страна на потребителите.
Коментари