В ерата на социалните медии футболните клубове влагат максимални усилия, за да зарадват феновете си. И докато мащабът и креативността все повече се разрастват, то не всяка една от тях гарантира успех. Понякога малките клубове с местна фенска база могат да намерят по-лесен начин да се свържат със своите фенове отколкото големите. Ето няколко добри и лоши примера за добра кампания в социалните мрежи:
През 2014 преди мач на Уест Хем срещу Хъл от английското първенство, от отбора предприемат няколко интересни начинания в социалните медии. В Twitter те организират състезание, в което награждават 20-те най-интересни послания с принтирана тениска и публикация онлайн. Втората част от кампанията призовава феновете да създадат и изпратят любимите си моменти от клуба на видеоклипове, като избраните от тях се пускат на екрана преди мача както и в официалния канал на отбора в YouTube. В третата част запалянковците търсят ръкавиците на вратаря Адриан, която е скрита на стадиона, като щастливецът получава целия чифт ръкавици и 2 билета за следващия мач на Уест Хем. Ако и вие сте фен на отбора, може да прочетете повече за своя любим отбор на новия уебсайт на Betfair България.
Друг английски отбор, който създава успешна кампания на международно ниво е английският Астън Вила. Три години след отварянето на своята страница във Facebook отборът получава милионния си фен и решава да отпразнува събитието подобаващо. Повечето от интернет феновете не са англичани и отборът решава да създаде състезание, в което се включват 6500 фейсбук фена. Победителят е швед, който получава възможността да бъде взет от дома си и съпроводен до стадиона, където наблюдава двубой на живо от ВИП ложата и 200 паунда джобни пари. Десет от неуспелите пък получават екипи на отбора.
Манчестър Юнайтед – кампанията на отбора през сезон 2013/14 показва колко важен е правилният избор за организиране на кампания. По това време отборът преживява най-лошите си моменти след напускането на клубната икона Алекс Фъргюсън и е далеч от своите стандарти. От клуба решават да разведрят обстановката с кампания в Twitter, която е озаглавена „Питай Карик“ (играч от клуба). Въпреки добрите намерения кампанията се обръща срещу тях като феновете използват възможността да изразят недоволството си от играта на отбор с туитове насочени срещу Карик и други играчи: „Питай Карик от 0 до Том Клевърли колко слаб е Ашли Йънг“.
Коментари