- Приходите на групата бележат годишен растеж за осмо поредно тримесечие, достигайки $12,5 милиарда през първото тримесечие на финансовата 2019/20 г.;
- Над двойно увеличение на печалбата преди данъчно облагане на годишна база до US$240 милиона, което е ръст със $127 милиона;
- Нетната печалба е в размер на $162 милиона, което e повече от двойно повишение на годишна основа с $85 милиона;
- Един от всеки четири персонални компютри, произведени в света, е с марка Lenovo, благодарение на рекордния пазарен дял от 24,9%.
Lenovo днес обяви, че приходите на групата през първото тримесечие са достигнали $12,5 милиарда, което бележи осмо поредно тримесечие на растеж. Печалбата преди данъчно облагане е нараснала повече от два пъти със $127 милиона до $240 милиона. Нетната печалба също бележи над двойно увеличение – с $85 милиона до $162 милиона.
Основната печалба на акция през първото тримесечие на текущата финансова година е в размер на 1,37 цента.
„Тази финансова година стартира отлично. Силните резултати през това тримесечие са солидно доказателство, че интелигентната трансформация на Lenovo позволява на компанията да поддържа устойчив и печеливш растеж в днешния динамичен и бързо променящ се свят. Нашата целенасочена и непрестанна работа и оперативна ефективност ни позволяват да продължим визията си и да осигурим по-умни технологии за всички“, заяви Председателят и Главен изпълнителен директор на Lenovo - Ян Юенцин.
Глобална търговска среда
Резултатите за първото тримесечие са знак, че Lenovo продължава да се развива изключително добре, изпреварвайки пазара и водещите играчи в глобалния технологичен сектор, въпреки геополитическата и търговска несигурност, обхванала индустрията. Lenovo се позиционира по-добре от повечето компании в бранша, благодарение на балансирания си микс от приходи, присъствие на над 180 пазара и по-гъвкава мажоритарна производствена база. Глобалният мащаб и обхват на бизнеса осигуряват на Lenovo добри позиции да продължи да се справя с динамичните и сложни пазарни условия, като отчита устойчиви резултати в дългосрочен план.
Общ преглед на бизнес групата
Ключова роля за силните резултати има Групата за интелигентни устройства (Intelligent Devices Group/IDG). Групата за персонални компютри и смарт устройства (PC and Smart Devices Group/PCSD), която е една от двете бизнес направления, продължава да отчита двуцифрен растеж на приходите (с 12%), регистрирайки най-високата печалба в историята си за първо финансово тримесечие и още по-сериозно увеличение на печалбата си, която е водеща за индустрията. Печалбата преди данъчно облагане е в размер на $524 милиона, което е ръст с $98 милиона. В Северна и Южна Америка и Азиатско-тихоокеанския регион е налице растеж на печалбата на годишна база съответно с 20% и 40% във всички четири географски региона (Северна и Южна Америка, Азиатско-тихоокеански регион, Китай, Европа, Близкия изток и Африка). Във всеки от тях са регистрирани приходи в размер на над $2 милиарда – доказателство за географския баланс и устойчивостта на този бизнес.
При персоналните компютри обемите нарастват с по-бързи темпове от пазара, който като цяло е в етап на възстановяване – с над 13 пункта. Групата регистрира рекорден дял на пазара на персонални компютри от 24,9%. Това означава, че един на всеки четири персонални компютри, които се произвеждат по света, е с марката на Lenovo – поредното затвърждаване на позициите на компанията като световен лидер в сферата на персоналните компютри.
Силните резултати се дължат основно на иновациите, продуктовия портфейл, в чийто център стоят клиентите и непрекъснатия фокус върху постигането на все по-високи оперативни резултати. Тази стратегия позволява на компанията да нараства със значително по-бързи темпове от средните за пазара в категории с висок растеж и премиум продукти като Workstation, Thin and Light, Visuals, Gaming PCs и Chromebook. В бъдеще Групата за персонални компютри и смарт устройства (PC and Smart Devices Group/PCSD), ще продължи да е лидер на пазара по отношение на растеж и печалба, като се фокусира върху премиум сегментите и създава иновации в Smart IoT, комерсиалния Smart IoT и разработката на нови устройства за дома и офиса.
Второто бизнес направление на IDG – Групата за мобилен бизнес (Mobile Business Group/MBG), отчита четвърто поредно печелившо тримесечие с увеличение на печалбата преди данъчно облагане със $100 милиона. На пазара в Северна Америка темпото на растеж на обемите изпреварва средното за пазара с над 37 пункта, а маржът на печалбата преди данъчно облагане се подобрява с повече от 14 пункта на годишна база. В Латинска Америка обемите нарастват паралелно със или над средните за пазара за 11-то поредно тримесечие.
В бъдеще мобилният бизнес ще продължи да поддържа своята рентабилност и ще търси възможности за още по-силен растеж на нови пазари с нови иновативни продукти.
Групата за центрове за данни (Data Center Group/DCG) продължава да подобрява печалбата си на годишна база за осмо поредно тримесечие. Приходите от устройства за съхранение нарастват с над 80% на годишна база, а Software Defined Infrastructure (SDI) продължава да отчита двуцифрено растеж на годишна база. Общите приходи намаляват поради малкия брой на големи клиенти на облачни услуги, което се отразява и върху покупките след бързия ръст на инфраструктурата на фона на понижаващите се цени на компонентите. В сферата на High Performance Computing компанията затвърждава своята №1 позиция в класацията Top 500 Supercomputer, като продължава да подкрепя революционните научни изследвания и приложения по цял свят.
Групата ще продължи да разширява позициите си като водещ играч в сферата на Data Center , като увеличава продажбите си в областта на SDI, устройствата за съхранение, мрежовите технологии, HPC, AI, IoT, услугите и решенията, засилвайки своя капацитет за дизайн и производство за Hyperscale. Бизнесът ще продължи да подобрява позициите си и при намирането на нови възможности, с цел постигане на водещ за пазара растеж и още по-високи печалби.
Коментари