От известно време от страна на Google се забелязваха индикации за предпочитания на търсачката към сайтове, които са адаптивни/респонсив и mobile-friendly, пишат в блога си The Mags.
Още през февруари тази година в официалният им блог (Google Webmaster Central Blog) четем следното съобщение: “От 21 април ще развиваме по-доброто класиране на сайтовете, пригодени за мобилни устройства. Тази промяна ще засегне мобилните търсения на всички езици от цял свят и ще има значително въздействие в резултатите от търсенето. Следователно, за потребителите ще е по-лесно да получат високо качество на резултатите от търсенето, оптимизирано за техните устройства.„
Правилно! Google се опитва да сложи мобилните потребители на първо място!
Ако имате десктоп сайт и отделен мобилен сайт “Faulty Redirect Penalty” на Гугъл може да въздейства отрицателно на трафика на уебсайта ви.
Какво представлява “Faulty Redirect Penalty”?
Да кажем, че търсите в Google определено съдържание, използвайки интернет браузъра на смартфона си. Намирате линк към съдържанието, което искате. Имате богата информация на десктоп версията, но не и на мобилната версия, затова бивате пренасочени към хоумпейджа на мобилната версия, без да достигате до съдържанието, което ви интересува.
Защо това е лошо?
Гугъл споделя, че това пренасочване нарушава работния процес на потребителя и може да доведе до отказа му да използва вашия уебсайт и да предпочете друг. С други думи, сайтът ви не е много user-friendly, а търсенето в днешно време е изцяло сведено до това да помогне на интернет потребителите да намерят това, което им е нужно и то бързо.
Как да реагирате?
Има няколко неща, които можете да направите. Най-същественото е редизайн на вашия сайт, използвайки Responsive Web Design (RWD) – сайт, който автоматично отговаря на всеки размер на екрана. Това ви спестява времето за обновяване на двата сайта ( десктоп и мобилен) и дава на потребителите достъп до цялото съдържание на всяко устройство. В действителност, Гугъл разработчиците препоръчват RWD за по-добри резултати при търсенето.
Посланието е ясно!
Ако вашият уебсайт не е респонсив и user-friendly, той ще започне да излиза все по-надолу при Гугъл търсене и няма да бъде в състояние да се конкурира ефективно в днешния мобилно ориентиран свят!
Свържете се с The Mags, за да получите безплатна оценка на сайта си и съвети какво може да бъде подобрено!
Коментари