По празниците потребителите често стават жертви на измами и нелоялни практики от страна на търговците. Сред най-честите оплаквания са тези за продажба на шилешко месо вместо агнешко и за настаняване в хотел с по-малко звезди от обещаните в офертата за екскурзия.
Около 60 сигнала за измами са подадени тази година по Великден. Преобладават тези, които са свързани с отказани рекламации на дефектни стоки, или с различен тип хитринки от страна на търговците по отношение на телекомуникационните услуги, на несъществуващи намаления и по-малко сигнали, свързани с качеството на предлаганите продукти.
"Наблюдава се една тенденция за леко успокояване на пазара в такива кампанийни периоди когато и потребителското търсене се повишава. Това се дължи на няколко фактора. Единият е повишената потребителска култура на българина, който е все по-склонен да се интересува какви са неговите потребителски права и как може да се справи сам в една ситуация, която вижда, че би могла да накърни правата му", заяви председателят на Комисията за защита на потребителите Димитър Маргаритов (на снимката) пред БНТ.
По думите му контролната дейност и присъствието на Комисията за защита на потребителите на пазара спомага за това, у търговците да има повече респект и те да знаят, че когато правят опити да накърнят някакви потребителски права, ще бъдат санкционирани и ще изгубят клиенти.
Председателят на Асоциация "Активни потребители" Богомил Николов заяви, че не са имали много драстични сигнали, за разлика от минали години. Той припомни, че те обикновено се засилват след празниците. Много малко хора ги търсят за съвет преди да положат подписа си под един дълъг и неразбираем договор, което от асоциация "Активни потребители" обясняват, че е грешният начин на мислене. По-добре е човек да отдели предварително малко време, за да избегне грешките си, отколкото след това да търси начини, по които да ги поправя, посъветва Николов.
Коментари